عصر بازار

شکری مطرح کرد:

نوسانات شدید نرخ ارز متهم ردیف اول جذب سرمایه گذاری در کشور

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از عملکرد ضعیف کشور در زمینه جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در سال ۹۶ انتقاد کرد.

نوسانات شدید نرخ ارز متهم ردیف اول جذب سرمایه گذاری در کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمود شکری در خصوص روند جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور گفت: یکی از الزامات دست یابی به رشد اقتصادی مدنظر در برنامه ششم توسعه،جذب سرمایه گذاری خارجی است، البته باید پذیرفت اگر به سرمایه گذاران داخلی بیشتر توجه شود می توان رشد اقتصادی کشور را ارتقا داد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:در نشستی که با حضور سرمایه گذاران داخلی برگزار شد سرمایه گذاران از برخورد مسئولان ادارات مختلف مانند بیمه،امورمالیاتی و گمرک گلایه داشتند این در حالی است باید مسئولان در کنار سرمایه گذاران باشند و مشکلات را  برای سرمایه گذاری در بخش های مخلتف حل کنند تا زمینه رشد اقتصادی و اشتغالزایی فراهم شود.

    ضعف در اجرای قوانین رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار

    شکری در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:عملکرد کشور در زمینه جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در سال 96 مناسب نبود که این عملکرد ضعیف متاثر از چند عامل است که می توان به نوسانات شدید نرخ ارز اشاره کرد.

    نماینده مردم ماسال و رضوانشهر مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در مجلس شورای اسلامی قوانین خوب و مناسبی در راستای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی مصوب شده اما باید پذیرفت در اجرای قوانینی مانند قانون رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار ضعف وجود داشته است.

    هماهنگی مناسبی بین دستگاه های اجرایی برای جذب سرمایه گذار نیست

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:باید توجه داشت هماهنگی مناسب و اتحاد بین دستگاه های اجرایی برای جذب سرمایه گذاری وجود ندارد بطور مثال لیست ماشین آلات و مواد اولیه وارداتی موجود است که باید ارز مبادله ای برای واردات این ماشین آلات و مواد اولیه اختصاص داد اما بانک مرکزی در این خصوص با سرمایه گذار همکاری ندارد که به طور طبیعی انگیزه سرمایه گذاری را کاهش می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی