عصر بازار

رئیس جمهور باید به موضوع ارز ورود کند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که مدیریت بازار ارز ورود رئیس جمهور را می طلبد.

رئیس جمهور باید به موضوع ارز ورود کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدتقی کبیری با اشاره به افزایش قیمت دلار تا 5100 تومان اظهار داشت: نوسان در بازار دلار نتیجه تصمیمات دفع الوقتی بانک مرکزی و نبود سیاست منظم و بلند مدت است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نوسان بازار ارز در دو ماه گذشته بیان داشت: در دو ماه گذشته تصمیمان مقطعی و کوتاه مدتی اتخاذ شد که با سیاست های قبلی منافات داشت، از یک سو دولت سود سپرده بانکی را کاهش داد از سوی دیگر برای مدیریت و کنترل التهاب بازار مجدد سود سپرده بانکی را افزایش داد.

    نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد و تصمیم گیری دولت در ماه های اخیر، گفت: تغیر و عدم ثبات در سیاست گذاری پولی و مالی حاکی ازعدم برنامه ریزی دولت برای میان مدت و بلند مدت است.

    وی با بیان اینکه دولت به وعده های اقتصادی و مدیریت بازار ارز عملکرد نکرد، ادامه داد: دولت با برنامه کوتاه با حدودی توانست از التهاب بازار ارز بکاهد اما مشخص است که برنامه بلند مدتی برای مدیریت بازار ارز ندارد و خلاف وعده ای که داده بود ارز مجدد به 5 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

    این نمایند مجلس تاکید کرد: انتظار می رود که رئیس جمهور به موضوع بازار ارز باید ورود کند چرا که چالش بازار ارز بر اقتصاد کلان کشور اثر گذار است.

    کبیری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز در حد حرف باقی مانده است، گفت: بانک مرکزی در سال های 95 و 96 در خصوص تک نرخی شدن ارز صحبت کرده است اما در حد حرف باقی ماند و نتیجه آن بالاترین قیمت ارز شد.

    وی با اشاره به ایام نوروز و تاثیر آن بر افزایش قیمت ارز، بیان داشت: با وجود اینکه افزایش تقاضا ارز در ایام نوروز بر گرانی دلار اثرگذار است اما دولت هر سال چنین امری را تجربه می کند و باید آن را مدیریت می کرد، علاوه بر افزایش تقاضا برای ارز مسافرتی، سفته بازی در بازار از ناحیه دلالان و واسطه ها باعث شده عده ای از نوسانات ارز سود کلان به جیب بزنند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مدیریت بازار ارز نیاز به اراده و برنامه است، گفت: به نظر می رسد دولت در زمینه برنامه و اراده عزمی ندارد و باید به سوالات متعددی در زمینه برنامه بلند مدت  میان مدت پاسخ دهد و تکلیف تک نرخی شدن ارز را مشخص کند تا تولیدکننده بتواند برای آینده اقتصادی خود برنامه ریزی کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی