عصر بازار

تشریح مهم ترین اولویت‌های بیمه سلامت در سال ۹۷

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران استقرار سازمان الکترونیک را مهمترین برنامه این سازمان در سال جاری دانست وگفت:حذف بروکراسی، تسهیل در ارائه خدمات، مدیریت هزینه درگروتحقق سازمان الکترونیک است

تشریح مهم ترین اولویت‌های بیمه سلامت در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، مهندس طاهر موهبتی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، مهمترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری را تشریح کرد و گفت: برنامه‌های سازمان بیمه سلامت ایران برگرفته از اسناد بالادستی، سند چشم‌انداز، احکام برنامه ششم و سیاست‌های کلی سلامت بوده که مهمترین آن استقرار سازمان الکترونیک است که امیدواریم در سال جاری گام های موثری برداریم.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: برابر قانون کلیه بخش‌های ارائه دهنده خدمت در حوزه سلامت اعم از دولتی، خصوصی و غیر دولتی مکلف شدند که در زمان ارائه خدمت از پایگاه بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت ایران استحقاق سنجی کنند. این موضوع به مدیریت هزینه و حذف حذف دفترچه در بیمارستان های دولتی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

    وی به حذف دفترچه در بخش بستری نیز اشاره کرد و گفت: حذف دفترچه در اواخر سال 96 در 4 استان در بخش بستری 120 بیمارستان در کشور آغاز شد. امیدواریم تا پایان 6 ماهه اول سال 97 این موضوع در سراسر بیمارستان‌های دولتی با همت وزارت بهداشت، معاونت درمان و آی تی وزارت مذکور شکل گیرد. البته ما در ابتدای راه هستیم و باید به سمتی حرکت کنیم که الکترونیکی شدن خدمات را در بخش سرپایی نیز محقق کنیم.

    موهبتی اجرای گایدلاین‌ها، راهنماهای بالینی و پروتکل های درمان به منظور خرید راهبردی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: تلاش خواهیم کرد که در سال جاری بتوانیم همپوشانی را نیز برطرف کنیم. در حال حاضر بین این سازمان و صندوق تامین اجتماعی حدود 3 میلیون و 700 هزار نفر همپوشانی وجود دارد. البته در اواخر سال  96 با اقداماتی از همپوشانی جدید جلوگیری شد و با الکترونیکی شدن و اتصالی که در پایگاه جمعیتی صورت گرفته، در هنگام صدور و تمدید دفترچه امکان همپوشانی به حداقل خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی