عصر بازار

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی :

سود سهام عدالت کارمندان تا پایان فروردین تسویه می‌شود

عصر اعتبار- مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: قاعدتاً افراد زیر مجموعه ۲۰ گروهی که شماره شبای خود را در مرحله ابتدایی ارائه کردند احتمالا تا پایان فرودین ماه به اتمام می‌رسد البته زمان واریز سود سهام به زمان دریافت سود ازشرکت‌ها باز می‌گردد.

سود سهام عدالت کارمندان تا پایان فروردین تسویه می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، سید جعفر سبحانی در خصوص بازگشایی مجدد سامانه سهام عدالت بیان کرد: سامانه سهام عدالت برای بروزرسانی از تاریخ 28 اسفند ماه 96 به مدت دو هفته از دسترس خارج شده بود و پس از ایجاد یک سری تغییرات امروز مجدداً در دسترس مشمولین و متقاضیان قرار گرفت و مشمولینی که شماره شبای خود را هنوز وارد نکرده اند می‌توانند به سامانه مراجعه کنند.

    وی در توضیح اینکه تا به امروز چه تعداد از مشمولین سود سهام عدالت دریافت کرده اند، گفت: تا امروز از 20 گروه مشمول سهام عدالت با 19 گروه تا قبل از عید به‌طور عمده تسویه حساب انجام شد و تنها گروه باقیمانده گروه کارمندان دولت یا شاغلین دستگاه اجرایی و بازنشستگان کشوری لشکری و تأمین اجتماعی هستند که واریز سود این گروه نیز از روز 28 اسفند ماه آغاز و به تدریج سود گروه بیستم گروه پایانی در حال واریز است.

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد: در حال حاضر از حدود 33-34 بانکی که مشمولین شماره شبا ارائه کرده اند، از بیش 15-16 بانک واریز سود انجام شده و امیدواریم طی روز‌های کاری آینده به محض دریافت سود از این شرکت‌های سرمایه‌پذیر بتوانیم تسویه حساب گروه باقیمانده را نیز انجام دهیم.

    سبحانی با اشاره به اینکه گروه بیستم 9 میلیون نفر را شامل می‌شود، اظهار کرد: گروه بیستم شامل شاغلین دستگاه اجرایی بازنشستگان به لحاظ جمعیتی حدود 9 میلیون نفر از مردم و مشمولین را تشکیل می‌دهند و رقمی که در کل برای این افراد در نظر گرفته شده مطابق فرم‌های صورت وضعیت دارایی و صورتحسابشون حدودا 450 میلیارد تومان است که تا به حال بخشی از این میلغ پرداخت شده و مابقی آن از روز 28 اسفند و بخشی از دیگر هم از 8 فروردین ماه آغاز شده است و طی روز‌های کاری آینده هم بقیه این انجام خواهد شد و با اتمام این گروه تقریبا همه مشمولین که بشماره شبای خود را در تاریخ مقرر اعلام کرده بودند سود دریافت می‌کنند.

    وی در این باره تاکید کرد: مشمولینی که بعد ازدریافت سود هر گروه شماره شبا اعلام کرده اند پس از راستی آزمایی با بانک‌های عامل طی ماه آینده سود سهام به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در خصوص تعداد افرادی که شماره شبا به سامانه ارائه کرده اند، گفت: حدوداً نزدیک به 40 میلیون نفر شماره شبا به سامانه وارد و ثبت کردند که 19 گروه کاملاً تسویه حساب شده و گروه بیستم هم در شرف انجام است. سود بخشی از این افراد تسویه حساب و حدود 15-16 تا از بانک‌ها عمدتا بانک‌های به اصطلاح کوچکتر که شماره شبای کمتری رو داشتن تقریبا همه بانک‌های خصوصی تسویه حساب انجام شده است و تعدادی از بانک‌های بزرگتر باقی مانده که مشمولین بیشتری در آن حساب دارند که به محض اینکه سود از شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت شد به حساب مشمولین واریز خواهد شد.

    سبحانی یادآور شد: سودی که در حال حاضر بین مشمولین توزیع می‌شود سود ناشی از عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر در سال 95 است که سودشون در سال 96 باید دریافت کنیم و به حساب مشمولین واریز کنیم.

    وی در خصوص زمان اتمام پروسه واریز سود 20 گروه مشمولینی که در مرحله ابتدایی شماره شبا ارائه کرده اند، گفت: قاعدتاً افراد زیر مجموعه 20 گروهی که شماره شبای خود را در مرحله ابتدایی ارائه کردند احتمالا تا پایان فرودین ماه به اتمام می‌رسد البته زمان واریز سود سهام به زمان دریافت سود ازشرکت‌ها باز می‌گردد، چون بعضی از این شرکت‌ها تا پایان خرداد ماه برای ارائه سود فرصت دارند که از جمله آن‌ها شرکت حمل و نقل خلیج فارس است که سود بسیار زیادی تولید کرده و این شرکت تا پایان خرداد ماه 97 قانوناٌ فرصت دارد، ولی امیدوار با اقدامات انجام شده و همکاری‌هایی که شرکت‌ها داشتند من جمله شرکت فوق‌الذکر تا پایان فروردین ماه با گروه بیستم هم تسویه حساب صورت گیرد.

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در خصوص زمان تسویه حساب با مشمولینی که در مراحل بعدی شماره شبا ارائه کرده اند، گفت: امیدواریم تا پایان خرداد ماه پروسه واریز سود برای مشمولینی که شماره خود را در مراحل بعدی اعلام کرده اند به اتمام برسد و همچنان بیش از 7 میلیون نفر هنوز شماره شبا به سامانه ما وارد نکرده اند.

    سبحانی در انتها در خصوص تکلیف مشمولینی که شماره شبا ارائه نکنند، خاطر نشان کرد: فعلا، چون باید مطابق با قانون عمل کنیم قانونی برای افرادی که شماره شبا ارائه نکنند وجود ندارد و اگر احیانا بخواهد اتفاق جدیدی در این زمینه رخ دهد قاعدتاً باید قانون گذار مصوب کند و هر تصمیمی بگیرد سازمان خصوصی سازی هم اجرا و هم اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو