عصر بازار

حراج سکه نداریم

عصر اعتبار- در حالی حراج سکه در آستانه نوروز متوقف شد و قرار بود شرایط ادامه آن بعد از تعطیلات اعلام شود که بانک مرکزی تاکنون هیچ دستوری در این رابطه نداشته است. بر این اساس حراج سکه که در روزهای زوج برگزار می‌شد، برای امروز (چهارشنبه) نیز متوقف است.

حراج سکه نداریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، زمانی که قیمت سکه حبابی و نرخ‌های بالا را پشت سر گذاشت بانک مرکزی در آذرماه سال قبل بود که حراج آن را در بانک کارگشایی شروع کرد تا بتواند با افزایش عرضه تا حدی از حبابی که تا 250 هزار تومان پیش بینی می‌شد، را تخلیه کند.

    حراج سکه در روزهای زوج و با اعلام نرخ پایه از سوی بانک مرکزی در بانک کارگشایی با حضور متقاضیان انجام می‌شد و در نهایت به بالاترین قیمت سکه‌های تمام و نیم به همراه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به فروش می‌رفت. اما حراجی سکه با شروع سال نو و تعطیلات نوروز از سوی بانک مرکزی متوقف شد و در این مدت هیچ حراجی برگزار نشده است و قرار بر این بود که بانک مرکزی نحوه ادامه آن در سال جدید را اعلام کند که تاکنون در این باره خبری منتشر نشده و پیگیری موضوع از مسئولان مربوطه نیز حاکی از آن است که فعلا حراجی سکه متوقف خواهد بود.

    در سوی دیگر طرح پیش فروش سکه در بانک ملی که در اواخر سال گذشته به اجرا درآمد همچنان ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند هر قطعه سکه تمام بهار آزادی را با سررسید شش ماهه با قیمت قطعی یک میلیون و 400 هزار تومان و سر رسید یک ساله با قیمت قطعی یک میلیون و 300 هزار تومان پیش خرید کنند.

    سکه در حال حاضر  بیش از یک میلیون و 700 هزار تومان در بازار به فروش می‌رود که در سال جدید با رشد حدود 120 هزار تومانی مواجه شده است چرا که در پایان سال قبل سکه با نرخ یک میلیون و 600 هزار تومان در بازار مبادله می‌شد.

    مسئولان مربوطه دلیل افزایش قیمت سکه را افزایش قیمت دلار به عنوان عامل اصلی اثرگذار بر نرخ این کالا اعلام می‌کنند. به هر صورت دلار در ابتدای سال جاری از حدود 4850 تومان پایان سال قبل تا 5100 تومان پیش رفته است که خود موجب حبابی شدن قیمت سکه شد. بنابر محاسبات انجام شده سکه در حال حاضر حدود 120 هزار تومان حباب دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو