عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خبر داد:

عده ای در پوشش قانونی در تغییر نرخ ارز دست دارند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: ابتکار ارز تنها در دست دولت نیست و عده ای در پوشش قانونی نسبت به تغییر بازار ارز اقدام می کنند.

عده ای در پوشش قانونی در تغییر نرخ ارز دست دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به التهاب بازار ارز، اظهار داشت: ابتکار ارز به تنهایی دست دولت نیست که ساماندهی کند و در بسیاری از مواقع دولت تابعی از متغیر تصمیمات خارج  از گردونه دولت است.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی در کشور بر امور ارزی کشور تسلط و قدرت دارند که آنها می توانند مسئله ارز را بچرخانند بنابراین این بازار تماما در دست دولت نیست که با برنامه ریزی بازار را مدیریت کند.

    نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی، با بیان اینکه مسئله ارز در ایران تابع شرایط اقتصادی محض نیست، بیان داشت: اقتصاد ایران تابع مسائل سیاسی است و بسیاری اتفاقاتی سیاسی که رخ می دهد و مسائلی که ایران معمولا با آن مواجه است در مسئله ارز سایه می اندازد و تاثیر گذار هستند.

    وی تاکید کرد: مادامی که در بخش امور ارزی و اقتصادی دست عده ای باز است و به هر طریقی که بخواهند واردات را صورت دهند مدیریت بازار امری ساده نخواهد بود.

    این نماینده مجلس با انتقاد از مدیریت یک بام و دو هوایی بازار ارز، بیان داشت: در بخش ارز مسافرتی، دولت تاکیددارد سالی یکبار به مسافر ارز داده شود و برای این منظور نیز سقف محدودی در نظر می گیرند، این کار برای دانشجو و بیماری که توان مالی ندارد شرایط نامساعدی است.

    یوسفیان ملا در ادامه با اشاره به مدیریت در بخش دیگر بازار ارز گفت: از سوی دیگر در حوزه واردات به طور مثال افراد می توانند برای واردات خودرو هر عدد و رقمی را ثبت سفارش کنند و خودروهای میلیارد تومانی را با دلار وارد کنند.

    وی ادامه داد: نابسامانی و سیاست های متفاوت در مدیریت بازار، در کنار مسائل سیاسی باعث تشدید التهاب در بازار ارز می شود، بنابراین ارز در کشور ما همیشه تحت تاثیر اتفاقات جزیی سیاسی بوده است.

    این نماینده مجلس با انتقاد از وابستگی شرایط اقتصادی کشور به ارز خارجی، گفت: باید تولیدات داخلی را به حداکثر برسانیم، اما متاسفانه واحدهای تولیدی با 30 درصد ظرفیت خود کار می کنند، اگر تولید افزایش پیدا کند نیاز ما به ارز کاهش می یابد و ارز تنها به سفرهای خارجی، دانشجویی و درمانی خلاصه می شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همه امور کشور به ارز وابسته شده است، اظهار داشت: در کانال ارزی افراد مسلط بر قوانین وجود دارند که با پوشش قانونی در زمینه التهاب بازار ارز اقدام می کنند اما از سوی دیگر شاهد دستگیری دلالان و بستن صرافی ها هستیم که این کار تا حدودی خوب است اما مبارزه با معلون بی نتیجه است و باید با علت مقابله کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی