عصر بازار

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن خبر داد:

ورود شرکت سرمایه گذاری مسکن به بزرگترین پروژه بافت فرسوده کشور

عصر اعتبار- مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با تشریح مهم ترین اهداف کلان گروه در سال ۹۷؛ از مشارکت برای نوسازی بزرگترین پروژه بافت فرسوده کشور در سال جاری خبر داد.

ورود شرکت سرمایه گذاری مسکن به بزرگترین پروژه بافت فرسوده کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، محمدرضا امینی با اشاره به اهم اقدامات گروه سرمایه گذاری مسکن در سال 96 و هدف گذاری این شرکت فعال در عرصه انبوه سازی برای سال 97، گفت: یکی از مهم ترین اهداف گروه در سال گذشته فعال کردن پروژه‌های نیمه فعال بود که خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی به دست آمد و بخشی از پروژه‌های متوقف و راکد فعال شد.

    مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن، تغییر استراتژی در جهت ورود به عرصه پروژه‌های میان درآمدی و نوسازی بافت‌های فرسوده را از دیگر اقدامات مهم این شرکت در سال گذشته، اعلام کرد و افزود: در این راستا نیز چندین پروژه بافت فرسوده برای گروه سرمایه گذاری مسکن تعریف شد و پروژه سیروس در پایتخت کلید خورد.

    وی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره چشم انداز و اهداف کلان گروه سرمایه گذاری مسکن برای سال پیش رو گفت: برای سال 97 نیز چند محور مهم در دستور کار شرکت قرار دارد که در ادامه سیاست سال گذشته، ورود گروه به پروژه بافت فرسوده سپیدان تبریز به عنوان بزرگترین پروژه بافت فرسوده گروه سرمایه گذاری مسکن خواهد بود.

    امینی، تاکید کرد: مدیریت گروه سرمایه گذاری مسکن، تلاش دارد در سال آینده با در پیش گرفتن سیاست‌های مدیریت ساماندهی دارایی‌های راکد و راه اندازی پروژه‌های متوقف و نیمه راکد، افزایش سرعت تکمیل آن‌ها و همچنین ورود به پروژه های سودآور، بستر مناسبی برای سودآوری و افزایش نرخ بازدهی برای صاحبان سهام را به ارمغان آورد.

    امینی درباره جزئیات این پروژه افزود: پروژه نوسازی بافت فرسوده سپیدان تبریز در زمینی به مساحت 54 هزار متر مربع ساخته می شود که ظرفیت ایجاد بین 1500 تا 2 هزار واحد مسکونی را دارد اما تعداد واحدهای احداثی در این زمین بستگی به طراحی پروژه و تهیه طرح مطالعاتی دارد.

    مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه این شرکت توانست سود پیش بینی شده سال مالی منتهی به شهریور 96 را عملیاتی کند اظهار کرد: برای سال مالی 96، سود عملیاتی شرکت 510 میلیارد ریالی بود که این رقم نسبت به سال مالی قبل از رشد 16 درصدی حکایت دارد.

    وی ادامه داد: برای سال مالی 96-97 نیز سود به همین میزان سود عملیاتی برای گروه سرمایه گذاری مسکن تعریف شده است؛ بنابراین رویکرد تحقق سود عملیاتی پیش بینی شده از دیگر اهداف گروه برای سال مالی پیش رو است.

    امینی همچنین از دیگر اهداف گروه شرکت سرمایه گذاری مسکن در سال 97 را چابک سازی و بهینه سازی ساختار و تشکیلات و به تبع آن متناسب سازی هزینه های تشکیلاتی - اداری با سطح فعالیت های گروه عنوان کرد.

    مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن افزود: کاهش و اصلاح نرخ میانگین تسهیلات دریافتی و تسویه تسهیلات معوق با هدف کاهش هزینه های مالی و متناسب کردن آن با سطح فعالیت های گروه به عنوان سیاست های این شرکت در سال مالی 97 پیش بینی شده است.

    وی از هدف گذاری افزایش حجم تولیدات واحدهای ساختمانی مسکونی، تجاری، درمانی و اداری در سال 97 خبر داد و گفت: علاوه بر افزایش حجم تولیدات، تلاش ما این است که با سرعت در اجرای پروژه ها، پروژه های جاری در حال ساخت را به مرحله بهره برداری نزدیک کنیم.

    مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن، همچنین تاکید کرد: کاهش زمان تولید پروژه‌ها، متناسب سازی هزینه‌های تمام شده و ارتقای سطح کیفی پروژه‌ها از دیگر اولویت‌های شرکت خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی