عصر بازار

جنگ آمریکا و چین، بورس‌های اروپا را قرمزپوش کرد

عصر اعتبار- پس از اقدام متقابل چین در اعمال تعرفه وارداتی روی کالاهای آمریکایی، بورس‌های اروپا برای دومین روز متوالی روندی کاهشی داشتند.

جنگ آمریکا و چین، بورس‌های اروپا را قرمزپوش کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، چین دیروز در واکنشی سریع به اقدام آمریکا، تعرفه هایی روی کالاهای وارداتی کلیدی آمریکا چون سویا، هپاپیما، خودرو، گوشت و مواد شیمیایی وضع کرد.

    در نتیجه این اقدام، شاخص " پن یوروپین استاکس 600" که متشکل از سهام 600 شرکت بزرگ اروپایی است، 0.5 درصد کاهش یافت. در آلمان نیز شاخص "دکس" 0.4 درصد کاهش یافت.

    نیل ویلسون - تحلیلگر "ای تی ایکس کپیتال" گفت: اگر اخبار مبنی بر ابزاری بودن این اقدامات درست باشد، بازارها به مسیر صعودی برخواهند گشت. اشاره او به سخنان لری کودلو- مشاور ارشد اقتصادی ترامپ بود که گفته بود "مردم نباید واکنش بیش از حدی به نمایش های تجاری بدهند و آنها تنها ابزاری هستند که در مذاکرات استفاده می شوند".

    با وجود نگرانی از جنگ تجاری جدید، برخی از تحلیلگران معتقدند این جنگ برای اروپا خیلی هم بد نخواهد شد و شرکت هایی چون ایرباس و آدیداس خواهند توانست در نتیجه اعمال تعرفه روی کالاهای آمریکایی، موقعیت رقابتی بهتری در بازار چین داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی