عصر بازار

۷ میلیاردر روس در فهرست جدید تحریمی آمریکا

عصر اعتبار- وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۷ نفر از مقامات، ۱۲ شرکت و ۷ نفر از میلیاردهای روس را به فهرست تحریم‌های خود افزود.

۷ میلیاردر روس در فهرست جدید تحریمی آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ، در بین افراد تحریم شده نام اولگ دریپاسکا- تاجر با نفوذ آلومینیوم- نیز دیده می شود که در بیش از 100 شرکت بزرگ سرمایه گذاری کرده است و ارزش دارایی های وی به 5.3 میلیارد دلار می‌رسد. وی یکی از افرادی است که متهم به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و داشتن روابط تجاری با پاول منفورت- مدیر کمپین‌های انتخاباتی ترامپ- است. هر چند که در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا به این مساله اشاره نشده است اما دریپاسکا متهم به اقدامات غیرقانونی دیگری نظیر پولشویی، رشوه به مقامات دولتی، صدور دستور قتل بازرگانان دیگر و ارتباط با تشکیلات سازمان دهی شده مجرمانه در روسیه شده است.

    دریپاسکا در واکنش به تحریم خود با ارسال ایمیلی به فوربس اعلام کرد: این خبر تاسف بار بود، اما غیر منتظره نبود. قطعا دلایل ذکر شده برای قرار دادن نام من توسط مقامات آمریکایی در فهرست تحریم ها بی اساس، مسخره و پوچ است، هفته آینده با وکلایمان نشستی اضطراری خواهیم داشت و نظرات خود را اعلام خواهیم کرد.

    دو نفر دیگر از میلیاردرهای موجود در این فهرست را پسران دوستان نزدیک پوتین تشکیل می‌دهند. ایگور روتنبرگ با 1.5 میلیارد دلار ثروت فرزند آرکادی روتنبرگ است که با پوتین جودو تمرین می کرد. خود آرکادی از سال 2014 توسط وزارت خزانه داری آمریکا و اتحادیه اروپا در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته بود. پس از این تحریم ها ارکادی برخی از دارایی‌های خود نظیر سهام شرکت "موستور تست" را به پسرش منتقل کرده بود.

    کریل شامالوف- جوان ترین میلیاردر روس با ثروتی معادل 1.4 میلیارد دلار نیز دیگر فرد تحریم شده است که فرزند نیکلای شامالوف- از دوستان پوتین و سهامدار بانک است.

    دیگر میلیاردهای تحریم شده بیشتر در بخش نفت و معدن فعال هستند: ولادمیر بوگدانوف با ثروت 1.8 میلیارد دلار در سال 2016 از طرف پوتین به دلیل خدمات کاری منحصر به فرد به کشور و مردم مدال طلایی قهرمان فدراسیون روسیه را دریافت کرد. سلیمان کریموف با ثروتی معادل 6.6 میلیارد دلار که 82 درصد از سهام بزرگ ترین شرکت تولید طلای روسیه را در اختیار دارد و آندری اسکوچ که با ثروت 5.1 میلیارد دلاری مالک 30 درصد از سهام بزرگ ترین شرکت تولیدکننده فولاد روسیه است.

    ویکتور وکسلبرگ با 14.6 میلیارد دلار ثروت نیز آخرین و ثروتمندترین میلیاردر فهرست تحریم های جدید است که در حوزه فلزات و به ویژه آلومینیوم فعال است.

    هنوز هیچ کدام از  میلیاردهای روسی بیانیه ای عمومی در خصوص تحریم خود صادر نکرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو