عصر بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

حباب ۱۵۰ هزار تومانی سکه

رونق به بازار مصنوعات طلا نرسیده‌ است

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران، با بیان اینکه افزایش قیمت سکه نشانه رونق بازار طلا نیست، گفت: رشد قیمت سکه موجب افزایش تقاضا و حجم معاملات شده و سکه را به ابزاری برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی تبدیل کرده است.

حباب ۱۵۰ هزار تومانی سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد کشتی آرای با اشاره به رشد هیجانی قیمت سکه در روزهای اخیر، اظهارداشت: رشد قیمت‌ و تقاضا در بازار سکه رخ داده و در بازار مصنوعات طلا همچنان رکود حاکم است.

    وی افزود:‌ رشد قیمت سکه موجب افزایش تقاضا و حجم معاملات شده و سکه را به ابزاری برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی تبدیل کرده است که البته اهرم اصلی رشد قیمت‌ سکه نرخ ارز بوده است.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران درخصوص وجود حباب قیمتی در بازار سکه، گفت: هم‌اکنون قیمت حدود سکه 150 هزار تومان حباب دارد و این ناشی از رفتارهای هیجانی بازار است. این رشد قیمت نشانه رونق بازار طلا نیست بلکه بالعکس بیانگر رکود در بخش مصنوعات طلا  و هدایت تقاضای خرید طلا به بخش سکه است.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا شروع حراج سکه از امروز می‌تواند از حباب قیمت‌ و هیجانات بازار بکاهد، اظهارداشت: انتظار این است که حراج سکه تاثیرگذار باشد اما تا این لحظه هیچ تاثیری بر قیمت‌ها نداشته است. باید این را هم در نظر داشته باشیم که حراج تابع قوانین و مقرراتی است و باید قیمت عرضه سکه متناسب با بازار باشد تا این حراج‌ها باعث چوب حراج زدن به دارایی کشور نشود.

    کشتی آرای ادامه داد: از طرف دیگر حراج فقط در بانک کارگشایی و فقط در شهر تهران انجام می‌شود و تقاضای دیگر شهرستان‌ها به این وسیله تامین نخواهد شد، بنابراین عرضه سکه از بانک کارگشایی تاثیر قابل توجهی بر قیمت‌ها ندارد.

    وی با اشاره به روند رو به رشد قیمت سکه در روزهای اخیر و حتی امروز، افزود: همین امروز بهای سکه حدود 36 هزار تومان افزایش یافته و این رشدها حکایت از رفتارهای هیجانی متقاضیان دارد.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در خصوص دورنمای بازار سکه و تغییرات قیمت اونس، گفت: تحولات بازار سکه از بُعد داخلی بستگی به سیاست‌های پولی بانک مرکزی دارد و فعلا نمی‌توان درباره آن اظهارنظر قطعی کرد، درخصوص اونس جهانی، گزاره افزایش بهای اونس 2 سال است که مطرح می‌شود و مدتی پیش هم تا 1350 دلار رشد کرد اما مجددا کاهش یافت و هم‌اکنون به 1334 دلار رسیده است.

    وی تصریح کرد: تحلیلگران جهانی پیش‌بینی کرده‌اند قیمت اونس در سال 2018 تا 1400 دلار افزایش یابد و قطعا این رشد‌ بر بهای طلا در بازار داخلی اثرگذار خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی