عصر بازار

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن:

پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی جعاله مسکن امسال ادامه می یابد

عصر اعتبار- مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی جعاله بدون سپرده مکمل تسهیلات خرید مسکن در سال ۹۷ نیز در اختیار خریداران مسکن قرار می‌ گیرد.

پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی جعاله مسکن امسال ادامه می یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن مرادی افزود: این تسهیلات در سال جاری همزمان با پرداخت تسهیلات خرید مسکن قابل پرداخت به متقاضیان خواهد بود.

    به گفته وی، اگر متقاضی خرید مسکن از هر کدام از تسهیلات بانک ‌مسکن شامل تسهیلات اوراق مسکن یا تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم استفاده کرده باشد، می‌تواند به صورت همزمان تسهیلات جعاله مسکن را نیز دریافت کند. هر دو تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم و اوراق مسکن به دو صورت انفرادی و زوجین در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.
    مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن بیان کرد: علاوه بر تسهیلات جعاله مسکن، پرداخت تسهیلات بدون سپرده مکمل تسهیلات خرید مسکن نیز در سال 97 از سوی بانک مسکن ادامه پیدا خواهد کرد.
    وی تصریح کرد: از سال گذشته متقاضیان دریافت تسهیلات اوراق مسکن به صورت انفرادی علاوه بر دریافت مبلغ 60 میلیون تومان تسهیلات از طریق خرید اوراق، امکان دریافت 10 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده مکمل و همچنین 20 میلیون تومان تسهیلات جعاله مسکن را داشتند که به این ترتیب سقف تسهیلات انفرادی اوراق مسکن به 90 میلیون تومان می رسید.
    وی اضافه کرد: همینطور متقاضیان دریافت تسهیلات اوراق مسکن به صورت زوجین نیز علاوه بر دریافت 100 میلیون تومان تسهیلات از طریق خرید اوراق مسکن، امکان دریافت 20 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده مکمل تسهیلات خرید مسکن و همچنین 20 میلیون تسهیلات جعاله مسکن را داشتند که در مجموع تسهیلات خرید مسکن به این گروه از متقاضیان به رقم 140 میلیون تومان می‌رسید.
    به گفته این مسئول در بانک مسکن، تسهیلات اوراق مسکن در یک بازه زمانی کوتاه مدت (حداکثر 45 روزه) در دسترس متقاضیان قرار می گیرد.
    مرادی تاکید کرد: با تصمیم بانک مسکن این نوع تسهیلات یعنی تسهیلات بدون سپرده مکمل خرید مسکن نیز در سال جاری به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
    تداوم پرداخت این تسهیلات در سال جاری به متقاضیان خرید مسکن نقش مهمی در افزاشی قدرت خرید مردم و تحریک بازار مسکن خواهد داشت.
    بر اساس آمارهای بانک مرکزی، سال گذشته میزان معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران با افزایش 11.8 درصدی در همسنجی با پارسال، به 181 هزار و 200 واحد رسید.
    متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران نیز در اسفند ماه پارسال 57 میلیون و 600 هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 26.1 درصد افزایش را نشان داد.
    کارشناسان بازار مسکن بخشی از افزایش میزان معاملات املاک در شهرهای بزرگ را ناشی برنامه دولت تدبیر و امید در پرداخت تسهیلات خرید به متقاضیان می دانند که فرد می تواند تا 70 درصد از ارزش ملک را تسهیلات خرید دریافت کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو