عصر بازار

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

بروکراسی اداری وام ازدواج یک ماه زمان می برد

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیح داد که پرداخت وام ازدواج نیازمند طی پروسه های اداری است که یک ماه زمان می برد.

بروکراسی اداری وام ازدواج یک ماه زمان می برد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری  «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت, رحیم زارع با اشاره به پرداخت وام ازدواج 15 میلیون تومانی که از ابتدای سال از سوی بانک ها انجام نشده است، گفت: در روزهای پایانی سال 96، بودجه سال 97 از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ شده است.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد هنوز بندهای قانون بودجه سال 97 و آیین نامه های مورد نیاز آن آماده و ابلاغ نشده است، اما به هر ترتیبی باید قانون بودجه و بند مرتبط به وام ازدواج اجرایی شود.

    نماینده مردم آباده در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه پرداخت وام ازدواج 15 میلیون حتما اجرایی می شود، گفت: کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات و کمیسیون اقتصادی، نظارت 100 درصدی و کامل بر نحوه اجرای قانون بودجه دارندو هر نهادی از این امر تخطی کند باید پاسخگو باشد.

    وی با اشاره به روند اجرای وام ازدواج توضیح داد: بعد از ابلاغ قانون توسط رئیس مجلس، باید آیین نامه های بودجه تنظیم، به بانک مرکزی ابلاغ و دستورالعمل اجرایی وام به شعب بانکی اعلام شود.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تا پایان فروردین کار اداری وام ازدواج به طول می انجامد، گفت: کار اداری اجرای این قانونی زمان می برد، اما هر نهادی به سهم خود طبق قانون مکلف به اجرای آن است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی