عصر بازار

بانک مرکزی آفریقای جنوبی ارز رمزنگار را قانونمند می‌کند

عصر اعتبار- بانک مرکزی آفریقای جنوبی واحد ویژه ای را برای رصد پیشرفت ها در حوزه ارز رمزنگار تاسیس می کند تا در آینده آن را قانونمند کند.

بانک مرکزی آفریقای جنوبی ارز رمزنگار را قانونمند می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، رزرو بانک آفریقای جنوبی که بانک مرکزی این کشور محسوب می شود، در حال ایجاد چارچوبی برای قانونمند کردن ارزهای رمزنگار از طریق راه اندازی واحدی ویژه به منظور رصد و بررسی پیشرفت ها در این حوزه است.

    بانک مرکزی آفریقای جنوبی در اطلاعیه ای اعلام کرد که اولین وظیفه این واحد، ایجاد اثبات مفهوم برای «دفتر حساب توزیع یافته شده» بر پایه تسویه حساب های بین بانکی است. این اقدام بانک مرکزی آفریقای جنوبی به دنبال سرقت دارایی رمزنگار 27 هزار و 500 نفر از شهروندان این کشور در شرکت «بیت کوین بی تی سی» آفریقای جنوبی اتخاذ شده است.

    در حال حاضر، رسالت اصلی این واحد وضع مقررات در حوزه ارزهای رمزنگار نیست و باید به رصد و مطالعه گرایش و پیشرفت ها در حوزه ارز رمزنگار بپردازد که از این طریق می تواند در آینده بستر وضع قوانین را برای آن فراهم کند.

    همچنین رییس بانک مرکزی آفریقای جنوبی گفت: به سرعت قانونمند کردن ارزهای رمزنگار می تواند تاثیر منفی بر روی رشد و توسعه صنعت بگذارد؛ ضمن اینکه اگر قوانین با توجه به فناوری فعلی اتخاذ شوند و از آنجایی که فناوری فعلا در مرحله رشد قرار دارد، می تواند برای آن ریسک داشته باشد و همچنین در آینده نیازمند بروزرسانی با توجه به جدیدترین فناوری باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی