عصر بازار

ذخایر ارزی بانک مرکزی چین به ۳.۱۴۳ تریلیون دلار افزایش یافت

عصر اعتبار- بانک خلق چین در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که ذخایر ارزی این کشور در ماه گذشته میلادی با بیش از ۸ میلیارد دلار افزایش به رقم ۳.۱۴۳ تریلیون دلار رسید.

ذخایر ارزی بانک مرکزی چین به ۳.۱۴۳ تریلیون دلار افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا ، ذخایر ارزی چین در ماه گذشته میلادی یعنی مارس به دلیل سیاست های بازدارنده دولت این کشور برای خروج سرمایه و نیز بهترین عملکرد دوره 3 ماه یوآن در یک دهه اخیر در برابر ارزهای اصلی جهان با افزایش قابل توجهی روبرو شد.

    در همین حال بانک مرکزی چین اعلام کرد که ذخایر ارزی این کشور در ماه مارس با 8 میلیارد و 340 میلیون دلار افزایش به 3 تریلیون و 143 میلیارد دلار رسید؛ این در حالی است که پیش از این کارشناسان اقتصادی بلومبرگ رسیدن ذخایر ارزی چین به رقم 3 تریلیون و 146 میلیارد دلار را برآورد کرده بودند.

    البته ذخایر ارزی چین در ماه فوریه سال جاری میلادی برای اولین بار در 13 ماه اخیر کاهش پیدا کرده بود. همچنین اداره دولتی ارز چین بر این باور است که ذخایر ارزی این کشور روندی باثبات در پی خواهد گرفت.

    در همین حال اداره دولتی ارز چین اعلام کرد که عرضه و تقاضای ارز نسبتا ثبات پیدا کرده؛ در حالی که بازار ارز رو به تعادل حرکت می کند و ارزهای غیر دلاری در برابر دلار آمریکا تقویت شده اند.

    بر پایه این گزارش، تنش تجاری میان پکن و واشنگتن می تواند خطر کاهش ذخایر ارزی چین را به دنبال داشته باشد و حتی ریسک خروج سرمایه و انتقال آن به بازار اقتصادهای نوظهور را در پی داشته باشد.

    در حال حاضر چین بزرگ ترین ذخایر ارزی جهان را در اختیار دارد و در سال گذشته میلادی برای اولین بار از سال 2014 میلادی به بعد، ذخایر ارزی این کشور روند افزایشی به خود گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی