عصر بازار

یک تحلیل گر ارشد اقتصادی اعلام کرد:

بازار طلا نباید از افزایش نرخ بهره واقعی هراس داشته باشد

عصر اعتبار- یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که سرمایه گذاران بازار طلا نباید از افزایش بهره واقعی هراس داشته باشند چرا که سایر عوامل می تواند از بازار طلا حمایت کند.

بازار طلا نباید از افزایش نرخ بهره واقعی هراس داشته باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از کالاخبر، اکسل مرک رئیس موسسه سرمایه گذاری اکسل اینوستمنت تاکید کرد: نرخ بهره واقعی امسال تقریبا با افزایش نسبی روبرو شده ولی به نظر من قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد.

    برخی تحلیلگران ابراز نگرانی کرده اند که بازار طلا قادر به مقاومت در برابر افزایش نرخ بهره واقعی نخواهد بود.طی سال های گذشته طلا یک رابطه منفی قوی با نرخ بهره واقعی داشته است. ولی از ابتدای امسال تاکنون این رابطه شکسته شده است. آمارهای خزانه داری آمریکا نشان می دهد که نرخ بهره واقعی از 68 واحد به 86 واحد افزایش یافته یعنی رقمی معادل 26 درصد ولی قیمت طلا نیز در این مدت 1.7 درصد افزایش داشته است.

    مرک در این باره گفت: رابطه منفی بین نرخ بهره واقعی و قیمت طلا چندان مستحکم نیست. اوایل سال 2000 نیز یک رابطه بسیار ضعیف بین قیمت طلا و بهره اوراق قرضه وجود داشته است. به نظر من در شرایط کنونی هیچ رابطه منطقی بین این دو وجود ندارد.

    وی گفت: به نظر من طلا هنوز یک سرمایه گذاری جذاب به شمار می رود و نوسانات بازار سهام می تواند تقاضا برای این فلز گرانبها را افزایش دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی