عصر بازار

حراج پول در حراج سکه

عصر اعتبار- حراجی امروز سکه با هیجان و اتفاق‌های عجیبی همراه بود. ثبت برخی قیمت‌ها برای خرید که تا ۱۰۰ هزار تومان بالاتر از قیمت روز بازار است را می‌توان بیشتر به حراجی پول تعبیر کرد تا حراج سکه. با این حال شرایط کنونی بازار و ابهام در روند پیش‌رو موجب شده تا حتی حاضران در حراجی سکه در مواردی دست به خریدهایی بزنند که چندان عقلایی نیست.

حراج پول در حراج سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امروز (یکشنبه) دومین روز پیاپی حراجی سکه در سال جاری در بانک کارگشایی برگزار شد. طبق گزارش‌های دریافتی در این حراجی حدود 16 هزار و 500 قطعه فروش رفته که 9 هزار قطعه تمام و 7 هزار و 300 قطعه نیم بهار بوده است.

    بانک مرکزی برای امروز قیمت پایه سکه را حدود 20 هزار تومان بالاتر ار روز گذشته اعلام کرد به طوری که تمام سکه یک میلیون و 415 هزار تومان و نیم بهار 770 هزار تومان قیمت‌گذاری شد و در جریان حراجی روال به‌گونه‌ای پیش رفت که در اولین بسته فروش، قیمت سکه تمام تا یک میلیون و 940 هزار تومان هم رسید که حدود ١۰۰ هزار تومان با نرخ بازار فاصله دارد. اما در سایر قیمت‌گذاری‌ها بالاترین نرخ برای تمام بهار یک میلیون و 890 هزار تومان و پایین‌ترین به یک میلیون و 867 هزار تومان رسید. هر قطعه نیم بهار آزادی نیز در حراجی امروز در بالاترین قیمت تا 898 هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ تا 874 هزار تومان فروش رفته است.

    این در حالی است که قیمت سکه در بازار امروز برای معامله تمام بهار تا یک میلیون و 8٥۰ هزار تومان و نیم سکه حدود 810 هزار تومان بود که نشان دهنده اختلاف قیمت قابل توجهی در حراجی با آنچه که در بازار معامله شده، است. کارشناسان حاضر در حراجی سکه تاکید دارند که برخی افراد از روی بی‌اطلاعی و یا هیجان نسبت به چنین خریدهایی با نرخ‌های بسیار بالاتر و یا اختلاف حدودا 100 هزار تومانی با قیمت روز بازار اقدام می‌کنند.

    در مجموع بازار امروز دچار نوسان شدیدی شد به طوری که قیمت سکه حدود 50 هزار تومان نسبت به روز گذشته افزایش یافت و قیمت دلار در روندی بی‌سابقه تا 400 تومان در یک روز گران شد به طوری که نرخ دلار از حدود 5 هزار و 250 تومان در روز گذشته تا مرز 5700 تومان پیش رفته است. نرخ دلار اثر مستقیم بر قیمت سکه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی