عصر بازار

دلار نایاب شد!

عصر اعتبار- مشاهدات میدانی از بازار ارز و سکه حاکی از آن است که دلار که طی روزهای گذشته در تعداد محدودی از صرافی‌ها یافت می‌شد، امروز در میان دستفروشان و دلالان هم نایاب شده و سکه نیز به روند افزایشی قیمت خود ادامه داده است.

دلار نایاب شد!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مشاهدات میدانی از چهارراه استانبول و خیابان فرودسی به عنوان یکی از مراکز اصلی فروش ارز در پایتخت، امروز (دوشنبه) بازار ارز با محدودیت‌های بیشتر از روزهای گذشته در فروش دلار همراه شده است؛ به طوری که به غیر از صرافی‌ها که در روزهای گذشته هم عمدتا از فروش دلار و یورو خودداری می‌کردند؛ در حال حاضر دلالان و دستفروشان هم دلاری برای فروش ندارند!

    از سوی دیگر بازار امروز نسبت به روزهای گذشته شلوغ تر شده و تقاضا برای خرید دلار بالا رفته است و این افزایش تقاضا در  حالی است که عملا دلاری برای فروش وجود ندارد و به نظر می‌رسد که برخی از صرافی‌ها تنها به برخی از افرادی که با آنها آشنا هستند، دلار عرضه می‌کنند.

    همچنین با توجه به حضور پررنگ نیروهای انتظامی فضای امنیتی در خیابان فردوسی حاکم است و دلالان و دستفروشان با احتیاط زیادی در آنجا حضور دارند.

    با وجود اینکه دلاری برای فروش وجود ندارد، برخی از دلالان قیمت فروش آن را 5850 تومان در بازار امروز عنوان می‌کنند و فقط دلار را به نرخ حدود 5500 تومان می‌خرند.

    یورو هم به تبع دلار و همچون روزهای قبل با محدودیت زیادی در فروش مواجه است و قیمت فروش آن به بیش از 7000 تومان رسیده است ولی قیمت خرید آن چندان مشخص نیست.

    اما در مورد سکه چنین محدودیت‌هایی وجود ندارد و خرید و فروش آن تقریبا به سهولت انجام می‌شود. این در حالی است که قیمت سکه در ادامه روند صعودی خود در بازار امروز هم مجددا افزایش پیدا کرده است؛ به طوری که سکه تمام یک میلیون و 880 هزار تومان خریداری و یک میلیون و 940 هزار تومان فروخته می‌شود.

    در میان دیگر انواع سکه، نیم‌سکه 860 هزار تومان خریداری و 930 هزار تومان به فروش می‌ رسد. ربع سکه نیز 550 هزار خریده و 595 هزار تومان فروخته می شود و نرخ خرید سکه گرمی 330 هزار تومان و نرخ فروش آن 360 هزار تومان است.

    در مجموع نکته بارز در بازار آزاد امروز، حضور گسترده‌تر مردم و شلوغی بازار است؛ به طوری که هم داخل صرافی‌ها و هم بیرون آنها و در مقابل تابلوی اعلان قیمت‌ها افراد زیادی تجمع کرده‌اند و همچنین مهم‌ترین نکته نایاب شدن دلار در میان صرافی‌ها و دستفروشان است که طی روزها و هفته‌های گذشته این اتفاق بی‌سابقه است.

    نرخ‌ انواع ارز که در خصوص دلار فقط برای اعلام روی تابلوی صرافی‌هاست؛ نه قیمت بازار

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی