عصر بازار

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد نقدینگی پارسال را جذب کردند

عصر اعتبار- مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران اعلام کرد: خالص ارزش دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشور در سال ۱۳۹۶ حدود ۱۴۶ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان بود که حدود ۱۰ درصد نقدینگی کشور را دربرمی‌گیرد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد نقدینگی پارسال را جذب کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بازار سرمایه علاوه بر سهام و اوراق بهادار، میزبان صندوق های سرمایه گذاری نیز است که از طریق آنها افرادی که از قدرت ریسک کمتری برخوردارند سرمایه گذاری می کنند.

    صندوق سرمایه گذاری با جمع‌آوری منابع پولی کوچک، به سرمایه‌گذاری در سبدی از اوراق بهادار شامل سهام، اوراق مشارکت و غیره می‌پردازد و این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند که به جای خرید یک سهم یا اوراق مشارکت خاص، در مجموعه‌ ای از دارایی‌ ها، سرمایه‌ گذاری کنند که مدیریت آنها در اختیار کاشناسان بازار سرمایه قرار دارد.
    صندوق‌های "مختلط"، "با درآمد ثابت"، "صندوق های قابل معامله" و صندوق های "در سهام" از صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه کشور به شمار می روند.
    به گزارش مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران، پارسال صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشور به طور متوسط حدود 18 درصد بازدهی را ثبت کرد.
    بیشترین میانگین بازدهی به گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری "مختلط" متعلق بود. این گروه حدود 21 درصد بازدهی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرد.
    میانگین بازدهی گروه‌های "با درآمد ثابت" و "در سهام" نیز به ترتیب عددهای 20 و 16 درصد بود.
    صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام نیز همسو با بازدهی بورس، نیمه دوم سال 1396 از پرطرفدارترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر بود. صندوق‌های برتر این گروه پارسال بازدهی‌ بالایی داشتند.
    بر اساس آمار مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران، گروه صندوق‌های قابل معامله در بورس (یی.تی.اف) نیز شاهد بازدهی‌های بالایی بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی