عصر بازار

بررسی وضعیت بازار ارز در مجلس؛

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه: از تصمیم دولت برای تک‌نرخی کردن ارز حمایت کنیم

عصر اعتبار- نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از همکارانش خواست تا از تصمیم دولت و بانک مرکزی برای تثبیت نرخ ارز به نرخ ۴۲۰۰ تومان حمایت کنند، اما فکری هم برای ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد جدیدی که از این ناحیه وارد بودجه می‌شود، داشته باشند.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه: از تصمیم دولت برای تک‌نرخی کردن ارز حمایت کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هادی قوامی در جلسه صبح سه‌شنبه مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز گفت: دولت سراغ درآمدهای شایسته به ویژه درآمد مالیاتی نرفته است بلکه به درآمدهای رانتی بادآورده عادت کرده است که باید فکری برای این مسئله شود.

    نماینده مردم اسفراین در مجلس مدعی شد: از مدتها قبل از داخل دولت برای افزایش نرخ ارز چراغ سبز نشان داده شد و پس آن قیمت ارز در بازار افزایش یافت و ثبات اقتصادی را از بین برد و البته افزایش نرخ سود سپرده بانکی از 15 به 20 درصد موجب غیراقتصادی شدن تولید در کشور و دست از کار کشیدن بخشی از تولیدکنندگان شد.

    نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصمیم گیری برای بازگشت سرمایه‌های ارزی مردم به نظام بانکی را راحت دانست و افزود: مردم برای روز مبادا پول کنار می گذارند. برای جذب این منابع می توان برای مردم اطمینان ایجاد کرد و ارز در اختیار مردم را به نظام بانکی بازگرداند اما آیا برای پولشویی و انتقال ارز به خارج از کشور نیز فکری می شود؟

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی