عصر بازار

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

میزان تجارت ایران و روسیه مطلوب نیست

عصر اعتبار- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: حجم مبادلات تجاری و سهولت در انجام آن میان ایران و روسیه فاصله معناداری با نقطه مطلوب دارد.

میزان تجارت ایران و روسیه مطلوب نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حسین سلاح‌ورزی در دیدار با ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس دومای روسیه اظهار کرد: علی‌رغم روابط بسیار خوب سیاسی و منافع مشترکی که میان ایران و روسیه وجود دارد، حجم مبادلات تجاری و سهولت در انجام مبادلات میان دو کشور فاصله معناداری با نقطه مطلوب دارد.

    وی با بیان اینکه ارتباط خوبی بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور وجود دارد، اضافه کرد: اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه نیز پیگیر مسائل تجاری با تجار روس است.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار امیدواری کرد علاقه و پیگیری رئیس مجلس دومای روسیه نسبت به افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور، به رفع مشکلات و تسهیل تجارت کمک کند.

    سلاح‌ورزی بیان کرد: امیدوارم فعالیت‌های کمیته مشترک اقتصادی ایران و روسیه بتواند به رفع موانع در حوزه گمرک، حمل‌ونقل و مسائل بانکی کمک کند.

    ویاچسلاو ولودین - رئیس مجلس دومای روسیه - نیز ضمن تقدیر از اقدامات اتاق ایران در جهت توسعه روابط تجاری با بخش خصوصی روسیه گفت: ضروری است مناطق و استان‌های دو کشور روابط نزدیک‌تری با یکدیگر داشته باشند و در جهت توسعه روابط اقدام کنند.

    وی بر ضرورت همکاری اتاق‌های استانی دو طرف تأکید و اظهار کرد: شهر بلگراد فعالانه در پروژه همکاری دریای خزر شرکت دارد. امیدوارم دیگر شهرها و استان‌های  روسیه نیز به سمت توسعه روابط با شهرها و استان‌های ایران گام بردارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی