عصر بازار

هک شدن ۱.۳۶ میلیارد دلار از ارزهای رمزنگار از ابتدای سال ۲۰۱۸

عصر اعتبار- بانک مرکزی روسیه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی ۱.۳۶ میلیارد دلار از دارایی دیجیتال صاحبان ارزهای رمزنگار مورد دستبرد قرار گرفته است.

هک شدن ۱.۳۶ میلیارد دلار از ارزهای رمزنگار از ابتدای سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»  به نقل از ایبِنا، «آلیسا ملنیکوا» مدیر بخش فناوری بانک مرکزی روسیه گفت: ضرر صاحبان ارزهای رمزنگار از سرقت کیف های الکترونیکی آنها یا هک شدن ارز رمزنگار در بازار جهانی از ابتدای سال 2018 میلادی به یک میلیارد و 360 میلیون دلار رسیده است.

    وی گفت: از آغاز سال جاری میلادی تا کنون 22 طرح کلاهبردارانه با استفاده از دارایی های مالی دیجیتال و ارزهای رمزنگار در سرتا سر جهان اتفاق افتاده است که میانگین آن روزانه 23 میلیون دلار یا در مجموع یک میلیارد و 360 میلیون دلار بوده است.

    «ملنیکوا» با اشاره به آمار موجود در بانک مرکزی روسیه گفت: فقط در ماه ژانویه بیش از 420 میلیون دلار از صرافی کوین چک به سرقت رفته است. همچنین در پایان ماه ژانویه یکی از بزرگ ترین صرافی های ارز رمزنگار در ژاپن به نام «کوین چک» تقریبا 420 میلیون دلار از دارایی سکه های رمزنگار  NEM  خود را به دلیل هک شدن این صرافی از دست داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی