عصر بازار

شجاعی پاسخ داد:

دیوان محاسبات با چه نوع افزایش حقوق هایی برخورد می کند؟

عصر اعتبار- دادستان دیوان محاسبات روند بررسی افزایش حقوق درخواستی وزارت جهادکشاورزی را تشریح کرد.

دیوان محاسبات با چه نوع افزایش حقوق هایی برخورد می کند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، فیاض شجاع در خصوص تقاضای افزایش حقوق فوق العاده کارکنان دستگاه های دولتی، اظهار داشت: بحث این است که تقاضای افزایش حقوق را ارائه دهند و با مجوز هیات وزیران این کار انجام شود، این گونه نیست که دستگاه های اجرای بتوانند رأسا و بدون مجوز از ناحیه قانونگذار و مجلس حقوق پرسنل را افزایش دهند.

    وی با بیان اینکه مبانی پرداختی باید مستند به مجوزهای قانونی باشد، ادامه داد: به هر حال گزارشی از اینکه حقوق کارکنان افزایش یافته است، نداریم اما اگر چنین افزایشی بدون مجوز مجلس رخ داده باشد می تواند از مصادیق تخلف محسوب شود.

    دادستان دیوان محاسبات با اشاره به نحوه رسیدگی به چنین تخلفاتی، بیان داشت: این موضوع اگر صحت داشته باشد در روند بررسی عملکرد سال 97، کشف و افشا می شود.

    شجاع ادامه داد: در حال حاضر بررسی عملکرد سال 96 در دستور کار است تا هم گزارش تفریغ آن را آماده کنیم و هم گزارش های موردی و موضوعی را بررسی، کشف و افشا کنیم.

    وی در خصوص نامه وزیر جهادکشاورزی برای افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان این وزارتخانه، اظهار داشت: بررسی این موضوع در دستور کار دیوان محاسبات قرار دارد و نظام دریافتی و پرداختی را برای تهیه گزارش تفریغ سال اجرایی رصد می کنیم، اگر پرداختی های فاقد مجوز قانونی مواجه شویم، با آن برخورد و جلوی چنین پرداخت هایی گرفته می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی