عصر بازار

کارشناسان بررسی کردند؛

عوامل موثر بر روند حرکتی طلا

عصر اعتبار- تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام در بازارهای بین المللی قرار خواهد داشت.

عوامل موثر بر روند حرکتی طلا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از کالاخبر ، برخی تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که انتشار آمارهای ناامید کننده اشتغال آمریکا در ماه مارس فشار زیادی را بر ارزش دلار و شاخص سهام در روزهای آینده وارد خواهد کرد و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

    بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس تاکید کرد: قیمت طلا احتمالا تحت تاثیر تنش های تجاری بین آمریکا و چین و کاهش ارزش دلار و افت شاخص سهام می تواند تا 1350 دلار در هر اونس افزایش یابد.

    وی افزود: البته انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا در ماه های آینده وارد کند.

    اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک نیز بر این باور است که قیمت طلا می تواند در کوتاه مدت سطح مقاومتی 1355 دلاری را بشکند و در این صورت قیمت طلا با افزایش چشمگیرتری روبرو خواهد شد.

    وی افزود: تنش های سیاسی موجب افزایش نوسان در بازار سهام شده است. این روند در نهایت موجب تقویت قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها خواهد شد.

    تحلیلگران بازارهای بین المللی معتقدند که تنش ها در روابط تجاری آمریکا و چین می تواند در نهایت به ضرر ارزش دلار شده و تقاضا برای فلزات گرانبها به خصوص طلا را افزایش دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی