عصر بازار

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران:

اقدام دولت در تک نرخی کردن ارز قابل تحسین است

عصر اعتبار- نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اقدام دولت در تک نرخی کردن قیمت ارز برای کنترل بازار پولی کشور قابل تحسین است.

اقدام دولت در تک نرخی کردن ارز قابل تحسین است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حسین سلاح ورزی روز پنجشنبه افزود: در شرایط کنونی بازار ارز ، مهمترین اقدامی که دولت می توانست انجام دهد تک نرخی کردن قیمت ارز است.
    وی با بیان اینکه شاید انتخاب سال پایه برای انتخاب ارزش فعلی دلار و ارز محل اختلاف است اما نفس این اقدام گام مثبتی است که می تواند در میان مدت بازار ارز را به تعادل برساند ، اضافه کرد: افزایش نرخ ارز باید با شیب ملایم باشد چرا که با افزایش یک شبه و ناگهانی آن، بازار و فضای کسب و کار دچار هرج و مرج می شود.
    سلاح ورزی همچنین با تایید این اقدام دولت اظهار کرد: غیرقابل پیش بینی بودن هر موضوع اقتصادی در فضای کسب و کار، آفت و مهمترین نگرانی فعالان اقتصادی است.
    وی چند نرخی بودن ارز را یک معضل و آفت جدی دانست و گفت: در مبانی اقتصادی، ساز و کار تعیین قیمت ارز پیش بینی شده و فعال اقتصادی می تواند بر اساس مابه التفاوت تورم داخلی و خارجی، این نرخ را تخمین بزند.
    سلاح ورزی افزود: در غیر اینصورت، نوسانات و غیرقابل پیش بینی بودن نرخ ارز، در کوتاه مدت و بلند مدت تاثیر منفی در فضای اقتصادی دارد.
    وی همچنین افزود: رشد فزاینده ارز در ماههای اخیر برخی دلایل غیراقتصادی نیز دارد بنابراین دخالت بانک مرکزی به عنوان نهاد نظارتی پولی و مالی کشور، دیرهنگام اما مثبت بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی