عصر بازار

محاکمه بزرگترین بانک آمریکا به دلیل برداشت کارمزد نامتعارف

عصر اعتبار- بانک «جی پی مورگان چیس» آمریکا به دلیل برداشت کارمزدها و نرخ سود نامتعارف از مشتریانی که با کارت اعتباری اقدام به خرید بیت کوین می کردند، محاکمه می شود.

محاکمه بزرگترین بانک آمریکا به دلیل برداشت کارمزد نامتعارف
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، بانک «جی پی مورگان چیس» آمریکا که بزرگترین بانک ایالات متحده به لحاظ دارایی محسوب می شود به دلیل اعمال نرخ بهره و کارمزد بسیار بالا و غیر متعارف از مشتریانی که با کارت های اعتباری این بانک اقدام به خرید ارزهای رمزنگار از قبیل بیت کوین کرده اند، تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

    به گفته برخی از مشتریان «جی پی مورگان چیس» نرخ های بهره اعمال شده از سوی این بانک تا 30 درصد در سال، به علاوه دریافت کارمزد اضافی در کارت های اعتباری آنها لحاظ شده است.

    البته برخی از بانک های بزرگ آمریکایی از جمله «سیتی گروپ» در جهت محدود کردن دسترسی مشتریان خود برای خرید ارزهای رمزنگار با استفاده از کارت های اعتباری محدودیت هایی را اعمال کرده اند؛ اما ظاهرا رفتار بانک «جی پی مورگان چیس» با مشتریان خود در ارتباط با خرید ارز رمزنگار بیش از حد افراطی است.

    همچنین مدیر عامل این بانک بزرگ آمریکایی در سال گذشته میلادی، بیت کوین را کلاهبرداری و تهدیدی برای به آتش کشیدن دارایی سرمایه گذارانی که آن را خرید و فروش می کنند، نامیده بود. البته بعداز مدتی از موضع خود عقب نشینی و اظهار تاسف کرد و گفت: فناوری به این گستردگی را نمی توان نادیده گرفت.

    در حال حاضر، طرح دعوی این بانک در دادگاهی در «منهتن» آمریکا در جریان است و قرار است که تمام کارمزدهای اضافی استرداد شوند و یک میلیون دلار خسارت هم از سوی این بانک به افراد متضرر پرداخت شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی