عصر بازار

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس خبر داد:

اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغالزایی روستایی

عصر اعتبار- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس از اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغالزایی روستایی خبر داد.

اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغالزایی روستایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی بختیار امروز اظهار کرد: سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری شد و در این راستا اقدامات و برنامه‌‌ریزی‌هایی صورت گرفت.

    وی افزود: از سوی فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی برای اشتغال‌زایی در روستاها و شهرها در ایجاد نواحی صنعتی مبلغ 1.5 میلیارد دلار از سوی صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است که بخشی از این بودجه در سال 97 نیز تخصیص پیدا می‌کند.

    نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: براساس برنامه تنظیم بودجه برای سال 97 نیز در راستای اقتصاد مقاومتی 60 هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است که بخش اعظم این بودجه برای دانش‌آموختگان دانشگاهی که از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شدند، اختصاص دارد.

    وی تصریح کرد: باید مشکل سرمایه در گردش رفع شود تا بتوانیم با توجه به ظرفیت فراهم شده زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم.

    بختیار تصریح کرد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خساراتی فراوانی را به صنعت طیور شهرستان گلپایگان وارد کرد که با رایزنی در سازمان دامپزشکی کشور غرامت  تولیدکنندگان پرداخت شد.

    وی مطرح کرد: در سال 97 منابع پایدار برای خرید تضمینی گندم و حوزه آبخیزداری براساس تبصره 4 پیش‌بینی شده است و برای تبدیل آبیاری غرقابی به سیستم آبیاری تحت فشار از محل صندوق توسعه ملی نیز تسهیلات بدون بازده در نظر گرفته شده است.

    نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: همه رویکرد ما در فراکسیون تولید و اشتغال در سال جاری تحقق اقتصاد مقاومتی بود و برای رفع موانع تولید در کشور نیز در سال 97 برنامه‌ریزی شده است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران اجرایی در کشور باید خدمت‌گذار مردم باشند و در تسهیل و رفع موانع تولید گام بردارند و با بروکراسی اداری و سنگ‌اندازی مانع ایجاد فضای کسب و کار نشوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی