عصر بازار

۲۰۱۷؛ دومین سال پُرهزینه اقتصاد جهانی به لحاظ بلایای طبیعی

عصر اعتبار- مرکز تحقیقات اپیدمولوژی بلایای طبیعی اعلام کرد که بلایای طبیعی در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۱۴ میلیارد دلار خسارت به اقتصاد جهانی وارد کردند که بعد از سال ۲۰۱۱ میلادی در رتبه دوم قرار می گیرد.

۲۰۱۷؛ دومین سال پُرهزینه اقتصاد جهانی به لحاظ بلایای طبیعی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مرکز تحقیقات اپیدمولوژی (همه گیرشناسی) بلایای طبیعی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که 318 بلایای طبیعی در سال 2017 میلادی در 122 کشور جهان اتفاق افتاد که در مقایسه با سال 2016 میلادی از تلفات کمتری برخوردار است.

    همچنین سیل و طوفان، رانش زمین و شمار دیگری از بلایای طبیعی در سال 2017 میلادی جان 9 هزار و 503 نفر را گرفت؛ در حالی که این رقم به صورت میانگین بین سال 2007 تا 2016 میلادی 68 هزار نفر اعلام شده است.

    مرکز تحقیقات اپیدمولوژی بلایای طبیعی اعلام کرد، اگرچه سال 2017 میلادی به لحاظ آمار تلفات در جایگاه بالایی قرار نمی گیرد اما به لحاظ خسارت وارد شده به اقتصاد کشورها به عنوان دومین سال پر هزینه به دلیل وقوع بلایای طبیعی شناخته می شود.

    این مرکز برآورد کرد که خسارت وارد شده به اقتصاد جهانی در سال 2017 میلادی به دلیل بلایای طبیعی 314 میلیارد دلار است؛ ضمن اینکه تاثیر طوفان های هاروی، ایرما و ماریا به ایالات متحده و کشورهای حوزه دریای کارائیب به ترتیب 95 میلیارد دلار، 66 میلیارد دلار و 69 میلیارد دلار است. همچنین سال 2011 میلادی به دلیل وقوع زمین لرزه و سونامی در ژاپن با 400 میلیارد دلار ضرر به اقتصاد جهانی، عنوان هزینه بر ترین سال را در بخش بلایای طبیعی به خود اختصاص داده است.

    بر همین اساس تقریبا 90 درصد از مرگ و میرهای ناشی از بلایای طبیعی در سال 2017 میلادی ریشه در مسائل مرتبط با هواشناسی و تغییرات اقلیمی دارد. در حدود 60 درصد از افرادیکه تحت تاثیر بلایای طبیعی قرار گرفته اند، ناشی از وقوع سیل است؛ در حالیکه 85 درصد از خسارت وارد شده به اقتصادها به علت طوفان ها است.

    مرکز تحقیقات اپیدمولوژی بلایای طبیعی اعلام کرد که در سال 2017 میلادی قاره آسیا با 43 درصد از مجموع بلایای طبیعی بیشترین میزان وقوع این بلایا را تجربه کرده و از این حیث مانند سال 2016 میلادی در رتبه اول قرار دارد؛ ضمن اینکه چین بیشترین آسیب را از بلایای طبیعی در آسیا دیده است.

    بر پایه این گزارش، هند از لحاظ تاثیر بلایای طبیعی بر روی انسان در سال 2017 میلادی با 23 هزار مرگ و تحت تاثیر قرار گرفتن 22.5 میلیون نفر در رتبه نخست قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو