عصر بازار

سود ۴۴۰ میلیون دلاری شرکت های روسی از معاملات آتی بر پایه یوآن

عصر اعتبار- شرکت «مشاوره ای وود مکنزی» آمریکا اعلام کرد که انجام معاملات آتی نفت شرکت های روسی با چین بر پایه یوآن، می تواند سود بیش از ۴۴۰ میلیون دلاری را برای آنها به همراه داشته باشد.

سود ۴۴۰ میلیون دلاری شرکت های روسی از معاملات آتی بر پایه یوآن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، کارشناسان حوزه صنعت اعلام کردند که صادرات نفت خام از طریق خط لوله نفت «سیبری شرقی-اقیانوس آرام» سود قابل توجهی را برای شرکت های نفت روسی در قالب انجام معاملات آتی نفت با یوآن که توسط چین از ماه گذشته کلید زده شد به ارمغان بیاورد. 

    اگر صادرات این خط لوله به خوبی مدیریت شود و قیمت نفت آن با قرار دادهای چینی با پشتیانی یوآن انجام گیرد، این موضوع بر روی قیمت ترکیبی نفت روسیه تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

    قرار دادهای جدید معاملات آتی نفت می تواند سالانه درآمدی بیش از 440 میلیون دلار برای شرکت های روسی ایجاد کند. سال گذشته میلادی چین با خرید تقریبا یک میلیون بشکه نفت در روز عنوان بزرگ ترین وارد کننده نفت را از آمریکا گرفت و آن را از آن خود کرد. همچنین شرکت «مشاوره ای وود مکنزی» آمریکا پیش بینی کرد که تقاضای چین برای نفت تا سال 2030 میلادی تا 2.1 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

    تحلیل گران این شرکت صاحب نام آمریکایی اعلام کردند که مقامات چینی در حال حاضر به دنبال اعمال تاثیر گذاری بیشتر بر روی قیمت نفت با بکارگیری قرار دادهای جدید بر پایه یوآن هستند.

    شرکت مکنزی اعلام کرد که مسلما تسویه حساب های نفتی به یوآن برای چین سودمند تر است و انجام معاملات آتی با یوآن در این راستا است. این ابزار می‌تواند قراردادهایی را بر اساس اصول و عملکرد کاهش ریسک شکل دهد.

    در حال حاضر حجم واردات نفت به چین 31.9 میلیارد دلار معادل 200 میلیارد یوآن است. این موضوع به دولت چین در جهت بین المللی کردن یوآن کمک خواهد کرد و قراردادها بر اساس یوآن، می تواند سرمایه گذاری های خارجی به دارایی های چینی را تشویق می کند.

    وزارت دارایی چین اعلام کرد که حتی می توان انجام سرمایه گذاری ها توسط غیر بومی ها را بر اساس قرار دادهای جدید تا 3 سال از پرداخت مالیات معاف کرد. بر پایه این گزارش، در حدود 20 درصد از مجموع واردات چین با قرار دادهای یوان تایید شده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو