عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد:

لزوم تسریع در پرداخت وام ازدواج

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم گزارش دهی بانک ها در خصوص روند پرداخت وام ازدواج به کمیسیون متبوعش تاکید کرد.

لزوم تسریع در پرداخت وام ازدواج
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، زهرا سعیدی مبارکه درباره روند پرداخت وام ازدواج 15 میلیون تومانی گفت:حل بخشی از مسائل کشور با توجه به منابع مالی کشور در اولویت است که با توجه به جمعیت بالای جوان در کشور یکی از اولویت ها، تسهیل شرایط ازدواج جوانان است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشی از زوج های جوان از روند کند پرداخت وام ازدواج گلایه دارند چرا که برخی از بانک ها علاوه بر اینکه در روزهای پایانی سال 96، از پرداخت وام مذکور خودداری کرده اند در روزهای گذشته نیز وام ازدواج، پرداخت نمی کنند.

    سعیدی مبارکه تصریح کرد:براساس بودجه سال 97 باید بانک های کشور وام ازدواج 15 میلیون تومانی را به هریک از زوجین پرداخت کنند و پرداخت سریع و با لحاظ شرایط آسان حداقل کاری است که برای تسهیل ازدواج می توان انجام داد.

    نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: بانک ها در خصوص روند پرداخت وام ازدواج باید به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه کنند البته در سال گذشته طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج در یک مقطع زمانی مدنظر قرار گرفت اما ادامه نیافت.

    بانک ها در  پذیرش ضامن برای پرداخت وام های خرد مانند وام ازدواج، سخت گیری نکنند

    وی تصریح کرد:در ماه های گذشته با افزایش نرخ ارز، قیمت بسیاری از کالاها مانند لوازم خانگی رشد کرد که با توجه به سطح درآمد پایین بسیاری از زوج ها تهیه حداقل مسکن و لوازم خانگی برای زوج ها بسیار دشوار شده است.

    سعیدی مبارکه افزود:بخش قابل توجهی از درآمد زوج های جوان برای پرداخت اجاره بهای مسکن هزینه می شود این مسائل بیانگر این است باید تسهیلات بیشتری به زوج های جوان پرداخت شود.  

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:در هر صورت بانک ها باید در خصوص پذیرش شرایط ضامن برای پرداخت وام های خرد مانند وام ازدواج، سخت گیری نکنند تا مشکلی ایجاد نشود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی