عصر بازار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

دولت برنامه جامع برای مدیریت بازار ارز ندارد

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از نامه های جداگانه کمیسیون متبوع خود به رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت و وزیر اقتصاد خبر داد.

دولت برنامه جامع برای مدیریت بازار ارز ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به جلسه کمیسیون اقتصادی برای بررسی عملکرد بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز گفت: معاونان آقای سیف در کمیسیون حضور یافتند ولی گزارشی در مورد طرح جامع بانک مرکزی برای اداره بازار ارز نداشتند و توضیحات آن ها قابل قبول نبود.

    وی افزود: کارشناسانی که از بانک مرکزی در کمیسیون حضور یافتند خودشان هم اطلاعی از برنامه جامع بانک مرکزی نداشتند، در صورتی که قرار بود در این جلسه کارشناسان بانک مرکزی گزارش هایی از برنامه جامع بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز ارائه دهند. بر همین اساس جمع بندی ما این بود که کار کارشناسی از سوی بانک مرکزی برای ارائه برنامه جامع انجام نشده است.

    پورابراهیمی با بیان اینکه از نظر کمیسیون اقتصاد، بانک مرکزی بسته جامع برای مدیریت بازرا ارز ندارد و فعلا در حال اقدامات موقتی برای سامان دادن به بازاز ارز است، اظهار داشت: ابتدا و انتهای این اقدامات و رابطه این اقدامات با یکدیگر مشخص نیست و به نظر می رسد برنامه جامعی برای ساماندهی بازار ارز توسط دولت تدوین نشده است و بانک مرکزی مسیر حرکت خود را نمی داند.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل اهمیت موضوع نامه های جداگانه ای به رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت،معدن تجارت و وزیر اقتصاد ارسال شده است، گفت:در نامه به رئیس کل بانک مرکزی خواستار ارائه برنامه جامع بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز به مجلس شده ایم.

    وی ادامه داد: علاوه بر این در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار ارائه گزارشی در خصوص آثار و تبعات اجرای بسته ساماندهی بازار ارز  بر حوزه واردات و صادارت و تراز بازرگانی کشور شدیم.

    پورابراهیمی اظهار داشت: در نامه ای نیز از وزیر اقتصاد خواستیم گزارش تخصصی از تاثیر تصمیمات اخیر دولت در ساماندهی بازار ارز در بازار پول، بازار سرمایه و سایر مولفه های اقتصادی کشور ارائه دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی