عصر بازار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد :

بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در صحن مجلس مشروط به لحاظ دغدغه های بخش خصوصی

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده بدون لحاظ نظر بخش خصوصی به صحن علنی مجلس ارسال نمی شود. پیشنهاد می کنم اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بازدیدی از شهرستان قلعه‌گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی جهت آشنایی با مدل اقتصادی ارائه شده در این منطقه داشته باشند.

بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در صحن مجلس مشروط به لحاظ دغدغه های بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان اقتصادی استان کرمان که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، گفت: مدل اقتصاد مقاومتی استان کرمان در نخستین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور استاندار کرمان ارائه می‌شود تا سایر استان‌ها و مناطق کشور هم از آن استفاده کنند.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور فعالان اقتصادی استان کرمان در نشست امروز و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه مباحث بانکی، مالیاتی گمرگ در راستای حمایت از تولید است.

    وی گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات ارزش افزوده در حال جمع‌بندی و نهایی شدن است و بخش زیادی از مشکلات مطرح شده را در اصلاح قانون دیدم تا مشکل فعال اقتصادی را بتوانیم حل کنیم.

    پورابراهیمی افزود: لایحه مالیات بر ارزش افزوده را بدون در نظر گرفتن نظر بخش خصوصی به صحن علنی مجلس نمی‌فرستیم و احتمالا تا خرداد ماه به صحن می اید.

    این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در کمیسیون اقتصادی اصلاح دو قانون بانک مرکزی و هم قانون بانکداری را هم در دست بررسی است و نیمه دوم امسال با توجه به حجم کار انجام شده امیدواریم به سرانجام برسد که در حل مشکلات موثر است.

    پورابراهیمی با اشاره به بحث صادرات زغال گفت: با طرح‌های کک‌سازی که در منطقه در حال انجام است، می‌توان ظرفیت اشتغال صنعت زغال را با تجیهز 100 میلیارد تومان منابع افزایش داد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر بتوانیم برای شرکت زغالسنگ منابع مالی لازم تامین کنیم، در سال آینده شاهد افزایش قابل توجه ظرفیت اشتغال در این صنعت باشیم.

    همچنین در این نشست احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: ابتدا از حضور وزیر اقتصاد و مسئولان این وزارتخانه در  استان کرمان قدردانی می کنم، چرا که با برگزاری جلسات تخصصی با حضور مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس می توان اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات اقتصادی انجام داد.

    نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه انتخابیه ام و شهرهای دیگر مشکل کمبود آب وجود دارد و با توجه به وضعیت موجود کشاورزان با مشکلات جدی روبرو شده اند، بنابراین از مسئولان اقتصادی و بانکی کشور تقاضا دارم  تا با استمهال بانک ها و بخشش سود جرایم دیرکرد به کشاورزان منطقه و استان کرمان کمک کنند.

    وی یادآور شد: استان کرمان از ظرفیت های خوبی برای توسعه صنعتی برخوردار است که باید به آنها توجه شود.

    گفتنی است در این نشست فعالان اقتصادی استان کرمان دغدغه ها خود را درخصوص مسائل ارزی و مشکلات بخش تولید و صادرات بیان کردند.

    همچنین اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان استان کرمان نقطه نظرات خود را در این جلسه مطرح کردند و گزارشی نیز درخصوص مسائل بانکی، بیمه ای، امور مالیاتی و وضعیت بخش خصوصی در استان توسط متولیان بخش های مذکور ارائه شد.

    براساس این گزارش محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ و طالقان، محمود شکری نماینده مردم فومن، علی اسماعیلی نماینده مردم نور، آقاپور علیشاهی نماینده مردم شبستر، سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه، حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود، نادری نماینده مردم اورامانات در مجلس از اعضای کمیسیون اقتصادی قوه مقننه نظرات کارشناسی خود را در جلسه مطرح کردند.

    در بخش دیگری از این نشست بختیاری نماینده بافق در مجلس، نیکزادی پناه نماینده مردم بم، شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان، امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان، حمزه نماینده مردم کهنوج از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان مسائل و مشکلات این استان را در جلسه بیان کردند.

    گفتنی است کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی و رزم حسینی استاندار کرمان بعد از استماع مشکلات و دغدغه های فعالان اقتصادی استان و نظرات نمایندگان مجلس حاضر در این نشست قول مساعدت برای پیگیری امور را دادند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی