عصر بازار

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

کدام مولفه اقتصادی کاهش نرخ تورم را تهدید می کند؟

عصر اعتبار- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:اگر به مدیریت بازار ارز توجه جدی نشود علاوه بر افزایش نرخ تورم، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با چالش جدی روبرو می شوند.

کدام مولفه اقتصادی کاهش نرخ تورم را تهدید می کند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی با تاکید بر اینکه نباید اقدامات دولت در حوزه بازار به افزایش تورم منتهی شود، گفت:سیاست های ارزی دولت باید به نحوی اعمال شود که تورم جدیدی به اقتصاد کشور تحمیل نشود چرا که نوسانات بازار ارز، قیمت ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مدیریت منظقی بازار ارز افزود:افزایش قیمت دلار در ابتدای سال 97 به بازارها شوک وارد کرده که آثار تورمی در پی داشته است .

    نماینده مردم اراک در مجلس دهم ادامه داد:تاثیر افزایش نرخ ارز روی بخش تولید تاثیرگذار بوده و حتی نرخ ارز مبادله ای که در حال حاضر به 4200 تومان افزایش یافته در رشد قیمت کالا و خدمات تاثیر گذار بوده است.

    افزایش نرخ خوراک برخی واحدهای پتروشیمی به رشد بهای تمام شده منجر شده است

    کریمی در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:بطور مثال نرخ خوراک برخی واحدهای پتروشیمی براساس ارز مبادله ای تعیین می شد اما در حال حاضر نرخ ارز این واحدهای پتروشیمی نیز به 4200 تومان رسیده است که این موضوع در افزایش قیمت بهای تمام شده موثر است.

    وی ادامه داد:افزایش صعودی نرخ ارز علاوه بر تاثیرات اقتصادی باعث شده قیمت برخی کالاها در بازار بصورت کاذب و روانی افزایش یابد.باید توجه داشت دولت اعلام کرده با توجه به افزایش نرخ ارز مبادله ای، برای نهاده های بخش کشاورزی و دارو یارانه ارز اختصاص می دهد این در حالی است بسیاری از کالاهای دیگر نیز از افزایش قیمت ارز متاثر شده اند.

    نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:یکی از دستاوردهای مناسب دولت،کاهش نرخ تورم بوده که اگر به مدیریت بازار ارز توجه جدی نشود علاوه بر افزایش نرخ تورم، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با چالش جدی روبرو می شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی