عصر بازار

تجربه موفق قراردادهای آتی طلا در دنیا

عصر اعتبار- کارشناس ارشد مسائل سرمایه‌گذاری و مالی با اشاره به تجربه موفق قراردادهای آتی طلا در دنیا گفت: توقف معاملات آتی سکه به نفع هیچ کس نیست و روند آن نباید تضعیف شود.

تجربه موفق قراردادهای آتی طلا در دنیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، پیمان مولوی  در خصوص تجربه ابزارهای معاملات آتی در دنیا گفت: در سراسر جهان، چندین دهه تجربه معاملات آتی در بورس نیویورک، لندن، شانگهای و فرانکفورت وجود دارد که روند پیشرفت این بازارها، آنقدر سریع بوده که امروز به عنوان یک ابزار بسیار پرکاربرد، اما عادی مورد استفاده قرار می گیرند و اکنون بر پایه کالاهای مختلفی معامله می شود.

    کارشناس ارشد مسائل سرمایه‌گذاری و مالی افزود: همچنین ‌تجربه معاملات آتی طلا در کشورهای مختلف، موفق بوده است و هم اکنون سرمایه گذاران زیادی از این ابزار استفاده می کنند؛ بر این اساس اگر این ابزار معاملاتی دارای ضعف می بود، کشورها و سرمایه گذاران استفاده از آن را ادامه نمی‌دادند. مانند اتفاقی که در خصوص وام‌های مسکن در آمریکا رخ داد و از زمان بحران سال 2008 به بعد به ندرت از آنها استفاده می‌شود.

    وی با اشاره به ریسک و سودآوری در این بازار گفت: باید توجه داشت که هرگاه اطمینان به بازار وجود داشته باشد و تحلیل‌ها به درستی انجام شود، می‌تواند سودآوری زیادی در بر داشته باشد. به طوریکه سرمایه‌گذار با دید و پیش‌بینی خود می‌تواند از این بازار استفاده کند، چون داده‌های بسیاری در اختیار دارد و با استفاده از آنها آینده بازار را پیش‌بینی و در آن معامله می‌کند.

    این کارشناس اقتصادی در خصوص طرح موضوعاتی مبنی بر جایگزینی معاملات آتی با طرح پیش فروش سکه، افزود: نمی دانم که این شایعات بر چه اساس و منطقی مطرح شده و مشکل در کجاست؛ اما در یک کلام باید گفت با مروری کوتاه بر تجربه دیگر کشورها و همچنین اثرات و جذب نقدینگی مناسب بازار آتی سکه در کشور ما می توان به این نتیجه رسید که توقف یا تضعیف بازار آتی سکه، سودی برای هیچ کس نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی