عصر بازار

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت اعلام کرد :

سامانه جامع تجارت تنها درگاه ثبت سفارش کالا

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت با بیان اینکه با شناسه‌دار کردن خودرو تا پنجم‌اردیبهشت ۱۲ گروه کالایی شناسه‌دار می‌شوند، گفت: کد ره‌گیری در مورد ۳ گروه کالایی عملیاتی شده است.

سامانه جامع تجارت تنها درگاه ثبت سفارش کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، عباس تابش  گفت: براساس بند 3 ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز 12 گروه کالایی مشمول اخذ شناسه کالا و کد ره‌گیری هستند.

    مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: دستورالعمل 12 گروه کالایی برای اخذ شناسه‌کالا ابلاغ و نهایی شده است و در حال حاضر 11 گروه کالایی شناسه کالا اخذ می‌کنند و براساس دستورالعمل جدید از 5 اردیبهشت ماه هم خودرو برای ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت مشمول اخذ شناسه کالا می‌شود.

    وی افزود: بنابراین عملا از هفته آینده ثبت سفارش کلیه 12 گروه کالایی شامل دخانیات، موبایل و تجهیزات سیم کارت خور، پوشاک، لوازم خانگی، داروها و کالاهای سلامت محور، خودرو، قطعات یدکی خودرو، طلا و مسکوکات، محصولات کشاورزی و داروهای دامی، فرآورده‌های نفتی و گاز و پتروشیمی، سرگرمی و اسباب بازی در سامانه جامع تجارت انجام می‌شود.

    تابش با بیان اینکه اخذ شناسه کالا در سامانه جامع تجارت مشمول کالاهای تولید داخل و کالاهای وارداتی است، گفت: سامانه جامع تجارت شامل 9 سامانه اصلی و 8 سامانه فرعی است که درگاه واحد همه این سامانه‌ها که بازرگانان و ذینفعان با آن ارتباط دارند، سامانه جامع تجارت است.

    وی افزود: اکنون تمام زیرساخت‌ها فراهم است و طی همین هفته بحث ارتباط وب سرویس را برای تکمیل زنجیره کالای تجاری با گمرک انجام می‌شود.

    مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد شناسه ره‌گیری هم بیان داشت: براساس قانون اخذ شناسه ره‌گیری کالاها باید یک سال بعد از اجرای شناسه کالا عملیاتی شود.

    وی افزود: براساس اولویت‌بندی اکنون دخانیات، موبایل و تجهیزات سیم کارت خور و کالاهای سلامت محور کد رهگیری دریافت می‌کنند.

    وی با اشاره به بخشنامه‌‌های اخیر بانک مرکزی در مورد مدیریت و ساماندهی بازار ارز گفت: به دلیل تغییر در برخی ضوابط توقفی در ثبت سفارش به وجود آمد، اما با هماهنگی‌ها و اصلاحات انجام شده، سامانه جامع تجارت هم‌اکنون در حال خدمات دهی به مراجعه‌کنندگان است.

    تابش بیان داشت: ثبت سفارش خودرو هم در حال انجام است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو