عصر بازار

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس خبر داد:

نامه نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور درباره نرخ ارز

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس از نامه این کمیسیون به رئیس‌جمهور برای یافتن راهکارهایی جهت کاهش تأثیر تسهیل نرخ ارز بر تولید خبر داد.

نامه نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور درباره نرخ ارز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر تک‌نرخی کردن ارز در بازار، گفت: تصمیم دولت برای تک‌نرخی کردن قیمت ارز در جهت جلوگیری از قاچاق کالا و یا حتی ارز، تصمیم مناسب و به جایی بود، اما به تولید ضربه وارد کرد.

    وی، تصمیم دولت برای تک‌نرخی کردن ارز را نه تنها در جهت حمایت از متولی ندانست، بلکه عنوان کرد که این تصمیم برای حمایت از تولید، کارشناسی شده نبوده است.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس با تأکید بر اینکه نرخ ارز در بودجه امسال طبق مصوبه مجلس، 3850 تومان تعیین شده است، اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان برای تهیه مواد اولیه‌شان، با نرخ ارز 3850 تومانی گشایش اعتبار کرده‌اند، اما امروز طبق تصمیم جدید بانک مرکزی، به یک باره با نرخ ارز 2400 تومانی مواجه شده‌اند که همین مسئله تأثیرات منفی بر قیمت کالاها و تولیدات خواهد داشت.

    رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس اضافه کرد: در نامه‌ای به حجت‌الاسلام روحانی، رئیس‌جمهور درباره تک‌نرخی کردن ارز و  تصمیم اخیری که گرفته‌اند، نامه نوشته‌ایم تا راهکاری پیدا شود که تأثیر تسهیل نرخ ارز بر تولید کاهش یابد.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بررسی مابه‌التفاوت نرخ ارز و تأثیر بر تولید، در دستورکار جلسات مداوم کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی قرار دارد و تا حصول نتیجه، آن را پیگیری می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی