عصر بازار

عضو هیئت مدیره بانک ملی خبر داد:

ارز همراه گردشگران خارجی بدون هیج مشکلی خریداری می شود

عصر اعتبار- عضو هیئت مدیره بانک ملی: شعب ارزی داخل کشور و همچنین شعب و باجه های مستقر در فرودگاه های بین المللی آماده خرید ارز همراه مسافران خارجی هستند.

ارز همراه گردشگران خارجی بدون هیج مشکلی خریداری می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما، غلامرضا پناهی گفت: از زمان ابلاغ سیاست جدید ارزی بانک مرکزی، شعب ارزی بانک ملی آمادگی ­دارند تا گردشگرانی که ­وارد ایران می شوند ارزشان را ­معادل ریال به نرخ روز بانک مرکزی خریداری کنند و حتی می توانند با عنوان کارت هدیه دریافت کنند وهمه جا ­اقدام به خرید کنند.

    وی افزود: شعبات ارزی بانک ها قابلیت این را دارند تا ارز را به ریال تبدیل کنند.
    همچنین رئیس شعبه فرودگاه امام گفت؛­ هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد وتوریست ها به راحتی می توانند با مراجعه به شعب ارزی بانک ملی اقدام به فروش ارز کنند.
    پناهی گفت: بر اساس مقررات ،تهیه ارز باید ­از طریق سیستم بانکی و در صرافی ها که بانک مرکزی مجوز داده ­و شعبات ارزی صورت بگیرد و خارج از این سیستم غیر قانونی است.
    عضو هیئت مدیره بانک ملی­ ادامه داد: نمایندگی ها و سفارتخانه های ما در سایر کشورها حتما امکاناتی که از طریق سیستم بانکی فراهم است ،برای گردشگران توضیح دهند که وقتی توریستی وارد کشور می شود در فرودگاه ها ­شعب بانک ملی حضور دارد و آماده خریداری ­ارز از توریست ها است .
    وی بیان کرد: گردشگران خارجی می توانند از طریق شبکه کارگزاری بانک ملی ایران در خارج از کشور،نسبت به صدور حواله ارزی به داخل ایران اقدام و به محض ورود به ایران با مراجعه به شعب ارزی این بانک، معادل ریالی ارز حواله را به صورت نقدی و یا در قالب کارت هدیه دریافت کنند.
    پناهی گفت: باید همه کمک کنند ­تا نرخ ارز یکسان شود و منفعت جامعه در این مسئله است زیرا دولت منافع عام مردم­ را در آن دیده است.
    وی بیان کرد: بانک مرکزی در راستای تخصیص ارز جهت واردات کالا و خدمات بواسطه گشایش ال سی فعالیت ­را آغاز کرده و بانک ملی هیچ مشتری ندارد که در صف خرید ارز باشد.
    وی افزود: امیدوارم صادر کنندگان ،ارز را به راحت وارد کشور کنند از طریق شبکه بانکی در اختیار وارد کنندگان قرار دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی