عصر بازار

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد:

پلمب ۴۴ صرافی غیر مجاز و دستگیری ۳۷ دلال ارز

عصر اعتبار- فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در یک هفته گذشته ۴۴ صرافی غیرمجاز پلمب و ۳۷ دلال و سوداگر جدید ارز دستگیر شدند.

پلمب ۴۴ صرافی غیر مجاز و دستگیری ۳۷ دلال ارز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح امحاء کالاهای قاچاق مکشوفه در مقر پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران به این طرح عظیم اشاره و اظهارداشت: امروز شاهد امحاء یکی از بزرگترین محموله‌های کالای قاچاق هستیم که شامل 70 تن مواد آرایشی، بهداشتی و 24 تن مواد خوراکی و نوشیدنی است.

    فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: این کالاها همه به صورت قاچاق از غرب کشور وارد تهران شده و کالاهای بهداشتی تماما تاریخ گذشته‌اند؛ حداقل 7 سال و حداکثر 11 سال از تاریخ مصرف آنها گذشته است.

    وی گفت: این کالاهای تاریخ مصرف گذشته را با شگرد خاصی می‌خواستند تاریخش را عوض کنند که با تلاش ماموران پلیس آگاهی و پلیس مبارزه با قاچاق کالا کشف و ضبط شدند. سردار رحیمی گفت: با رای مقام قضایی و نظر و حضور نماینده وزارت بهداشت، امحاء این کالاها انجام خواهد شد.

    این مقام ارشد پلیس پایتخت به دستگیری 10 نفر در این رابطه اشاره و بیان داشت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه 4.5 میلیارد تومان است. وی در خصوص شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است و برنامه پلیس در خصوص برخورد با کالای قاچاق اعلام کرد: بررسی‌ها نشان داده که مقصد بسیاری از کالاهای خارجی و قاچاق تهران است؛ بنابراین تدبیرات ویژه‌ای را در پلیس مبارزه با قاچاق کالا انجام داده‌ایم و باید بگویم با اشراف اطلاعاتی در امر مبارزه با کالای قاچاق اقدام خواهیم کرد.

    سردار رحیمی تاکید کرد: مبارزه با کالای قاچاق اولویت اولیه و اصلی پلیس پایتخت است؛ از یکسو اجرای فرامین مقام معظم رهبری و از سوی دیگر حمایت از تولیدکنندگان و کارگران عزیز ایرانی است.

    فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: کالاهای ایرانی هم کیفیت بهتری دارند و هم مطلوب‌تر هستند، از سوی دیگر قاچاق کالا هم به تولید، اشتغال و هم به اقتصاد کشور ضربه می‌زند. این مقام ارشد پلیس پایتخت به هماهنگی بین پلیس و تعزیرات پرداخت و گفت: هماهنگی خوبی بین این دو دستگاه برقرار است؛ در بخش ارز نیز تمام قضات تعزیرات در کنار پلیس بودند و توانستیم برخورد جدی‌ای در این زمینه داشته باشیم؛ در بحث قاچاق نیز تصمیم داریم برخوردها جدی‌تر شوند.

    وی به عملکرد ماموران پلیس آگاهی با لباس شخصی و همچنین ماموران انتظامی در نقاط مختلف برای برخورد با سوداگران و دلالان ارز اشاره و تصریح کرد: در یک هفته گذشته بالغ بر 44 صرافی غیرمجاز پلمب و 38 دلال و سوداگر جدید ارز شناسایی و دستگیر شد.

    این مقام در ادامه گفت: پلیس با تمام قدرت و تمام توان ماموریت خود را در خصوص بازار ارز اجرا خواهد کرد؛ پیش از این جلسه‌ای در حضور دکتر سیف داشتیم و اعلام کردیم پلیس تمام قد در جهت اجرای تثبیت بازار ارز و برخورد با دلالان حضور خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی