عصر بازار

نماینده ولی فقیه استان گلستان و امام جمعه شهر گرگان :

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران الگویی برای بانکداری کشور

عصر اعتبار- آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه استان گلستان و امام جمعه شهر گرگان گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند الگو مناسبی برای بانک‌های کل کشور باشد.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران الگویی برای بانکداری کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با مدیرعامل، رییس و اعضای هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران به فعالیت‌های قرض‌الحسنه این بانک اشاره کرد و اظهار داشت: این بانک می‌تواند الگوی مناسبی برای بانک‌های کل کشور باشد.
    وی افزود: معاملات و مسائل اقتصادی نسبت به گذشته دگرگونی های بسیاری را دچار شده است، به نحوی که امروز نمی‌توان بانک ها را از زندگی اجتماعی انسان‌ها جدا کرد.
    نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: از نظر غرب، ساز و کار بانکی بر مبنای سود است، این نوع بانکداری گرچه به توسعه اقتصادی منجر می شود، اما بانکداری اسلامی یک ضرورت زندگی و اجتماعی است که باید به بهبود معیشت مردم توجه کند.

    نورمفیدی تاکید کرد: ‌برای آنکه این ضرورت در مسیر توسعه کشور به‌کار آید باید از ظرفیت قرض‌الحسنه استفاده شود. در این راستا، لازم است تا ‌اصل بانکداری براساس توسعه کشور باشد و به سوی تولید و رونق اقتصادی حرکت کند.
    نماینده ولی فقیه در استان گلستان به نقش توسعه کشور از طریق سیستم بانکی تاکید کرد و افزود: بانک‌ها باید مبنا را بر توسعه و پیشرفت کشور قرار دهند و ارزش پول مردم باید در بانک‌ها حفظ شود.
    مرتضی اکبری،‌ مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این دیدار اظهار داشت:‌ این بانک بیش از یک دهه فعالیت دارد و تنها کاری که انجام می‌دهد عقد قرض‌الحسنه است و توانسته در این مدت اعتماد مردم را جذب کند.
    وی تصریح کرد: در 10 سال گذشته ‌5 میلیون و 200 هزار نفر در این بانک افتتاح حساب داشتند که بیش از 3 میلیون و 250 هزار نفر از تسهیلات قرض الحسنه آن استفاده نموده اند.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران در رابطه با جریمه تاخیر بازپرداخت اقساط تسهیلات نیز گفت:‌ در این بانک تلاش می کنیم تا از فردی جریمه نگیریم و 99 درصد مردم در زمانی مشخص اقساط تسهیلات خود را پرداخت می کنند، با این حال درآمد حاصل از جرائم تاخیر در بانک قرض الحسنه مهرایران را صرف امور عامل المنفعه می کنیم.
    دکتر اکبری تاکید کرد: ‌بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیش از 530 شعبه در سراسر کشور فعالیت می‌کند که 11 شعبه آن در استان گلستان مشغول ارائه خدمت به هموطنان هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی