عصر بازار

امام جمعه اهل تسنن آق‌قلا:

اجرای قرض الحسنه واقعی، تدبیری برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه

عصر اعتبار- آخوند عبدالحی میرزاعلی،‌ امام جمعه اهل سنت شهرستان آق‌قلا گفت: اجرای قرض الحسنه واقعی، تدبیری برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه است و امیدواریم با حضور بانک قرض الحسنه مهرایران زمینه برای تحقق بانکداری اسلامی توسعه یابد.

اجرای قرض الحسنه واقعی، تدبیری برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، مرتضی اکبری‌ مدیرعامل، پدرام رییس و تلیکانی و امامی اعضای هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهرایران با آخوند عبدالحی میرزاعلی، ‌امام جمعه اهل سنت شهرستان آق‌قلا و مشاور استاندار گلستان در امور اهل سنت دیدار و گفت‌وگو کردند.
    در این دیدار، آخوند عبدالحی میرزاعلی،‌ امام جمعه اهل سنت شهرستان آق‌قلا اظهار داشت: در گذشته یکی از بانک‌های استان در مورد مسائل فقهی استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه مذاکراتی داشته و در این خصوص 4 نشست تخصصی با حضور علمای اهل تسنن برگزار شده است.
    وی تصریح کرد: امیدواریم ‌بتوانیم با حضور عالمان اهل سنت، نشستی با مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه ایران در استان گلستان داشته باشیم تا بتوانیم در این راستا گفت‌وگو کنیم.
    امام جمعه اهل سنت آق‌قلا ادامه داد: ‌منزل ما منزل کارکنان و مسئولان بانک قرض الحسنه مهر ایران است و امید است که این مذاکرات ادامه یابد تا با ترسیم الگوی مناسبی از قرض الحسنه بتوانیم به پیشبرد بانکداری در این بستر کمک کنیم.
    در ادامه، کارشناسان دینی اهل سنت در این دیدار ابراز امیدواری کردند که این نشست‌ها به راهکاری برای بهره‌مندی گلستانی‌ها از تسهیلات قرض‌الحسنه این بانک منجر شود.
    در این دیدار مرتضی اکبری،‌ مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز اظهار داشت: یکپارچگی و هم بستگی میان اهل سنت و تشیع می تواند به وحدت اسلامی در جامعه کمک کند .

    وی ادامه داد: ‌افتخاری بود که امروز خدمت ‌برادران اهل‌تسنن برسیم و بتوانیم بستری فراهم کنیم تا آنان نیز از تسهیلات قرض‌الحسنه این بانک بهره‌مند شوند.
    اکبری به اهمیت موضوع قرض‌الحسنه اشاره کرد و گفت: استقبال مردم از خدمات و طرح های تسهیلاتی بانک قرض الحسنه مهرایران بیانگر آن است که تلاش و رویکردی قوی برای رفع مشکلات مالی هموطنان وجود دارد.
    وی به توسعه زیرساخت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: مردم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را متفاوت از دیگر بانک‌ها می‌دانند، ‌برخی از گرفتاری‌های مردم با منابع این بانک و سنت قرض الحسنه حل شده است.
    اکبری افزود: در سال گذشته بیش از 750 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه با مبلغ 5 الی 20 میلیون تومان و با اعتبار کلی 82 هزار میلیارد ریال به نیازمندان واقعی جامعه پرداخت شده است و پیش بینی می کنیم تا در سال 97 نیز به بیش از یک میلیون نفر تسهیلات قرض الحسنه به ارزش 120 هزار میلیارد ریال اعطا شود.
    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: اعضای هیات مدیره بانک تاکید دارند که به حوزه برادران اهل تسنن برای انجام فعالیت‌های قرض‌الحسنه ورود پیدا کنیم و امیدواریم این اعتماد‌سازی را بتوانیم انجام دهیم که کار ربوی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اتفاق نمی‌افتد .
    اکبری به پیگیری فعالیت‌های بانک در ارائه امور قرض‌الحسنه در استان خراسان شمالی و سیستان بلوچستان اشاره کرد و گفت: ‌در این راستا با علمای بزرگ اهل تسنن در این استان ها دیدارها و گفت‌وگوهایی انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی