عصر بازار

سهم مالیات پرداختی واحدهای تولیدی به ۲۰ درصد کاهش یافت

عصر اعتبار- نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: سهم مالیات پرداختی واحدهای تولیدی به ۲۰ درصد کاهش یافت.

سهم مالیات پرداختی واحدهای تولیدی به ۲۰ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم٬ هادی قوامی در شورای توسعه و برنامه ریزی استان اظهار داشت: امیدواریم پروژه‌های عمده استان مثل راه آهن٬ مشکلاتش برطرف شود چرا که منابعی که از صندوق توسعه ملی برای این کار در نظر گرفته شده٬ کافی است.

    وی درباره شعار حمایت از کالای ایرانی افزود: باید در رابطه با این موضوع اقداماتی در وزارتخانه‌ها و همچنین در استان‌ها انجام شود تا تمام مایحتاج دولت از کارخانه های داخل خرید شود.

    نماینده مردم اسفراین در مجلس در ادامه تصریح کرد: با توجه به اعلام آمادگی وزیر اقتصاد٬ مقرر شد تا سهم 25 درصدی مالیات پرداختی واحدهای تولیدی به 20 درصد برسد تا مقداری مسیر تولید در کشور هموار شود. در تخصیص ارز به واردات نیز باید به اولویت‌ها پرداخته شود.

    قوامی در پایان افزود: مانده بودجه تخصیصی نفت که در اسفند پرداخت نشد در سال جاری پرداخت خواهد شد و 63 میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص می‌یابد.

    سند آمایش خراسان شمالی اجرایی شود

    علی قربانی دیگر نماینده استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: سند آمایش سرزمینی در استان تصویب شده اما اقدامات کمتری انجام گرفته است. باتوجه به اعتبارات تخصیص یافته به این موضوع، اگر نیم نگاهی به آن شود، رشد زیادی در بحث کشاورزی و گردشگری استان خواهیم داشت.

    وی در ادامه افزود: با توجه به توصیه اخیر رئیس جمهور، دستگاه‌های نظارتی نباید در اجرا دخالت کنند. اگر مدیری به طور مثال ده کار مفید انجام داده و یک کار اشتباه، باید کاری کرد تا آن مدیر آن را جبران کند و مسیر موفقیت را ادامه دهد نه این که برخورد‌های تند مانع از ادامه کار شود.

    قربانی تصریح کرد: 40 هزار میلیارد اعتبار برای کمک به صندوق بازنشستگی هزینه شده که اگر در بخش عمرانی تخصیص می‌یافت خیلی از مشکلات عمرانی کشور حل می شد. امسال در کشور سال ویژه‌ای است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی