عصر بازار

استاندار آذربایجان شرقی:

بار هزینه‌های نوسانات دلار نباید بر دوش بخش خصوصی باشد

عصر اعتبار- ‌استاندار آذربایجان شرقی گفت: بار تمام هزینه‌های ناشی از نوسانات دلار نباید بر دوش بخش خصوصی باشد.

بار هزینه‌های نوسانات دلار نباید بر دوش بخش خصوصی باشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ‌مجید خدابخش در جمع مسئولان ارشد اقتصادی کشور در منطقه آزاد ارس،  اظهار کرد: سه برابر شدن قیمت دلار در آذرماه سال 91، بخش خصوصی را دچار مشکلات زیادی کرد که تعدادی از آن‌ها زیر این بار دوام نیاورده و مجموعه‌های خود را تعطیل کردند.

    وی ادامه داد: بخش بزرگی از معوقات بانکی ناشی از بدهی شرکت‌هایی است که از سه برابر شدن نرخ دلار زیان دیدند. ضرورت دارد دولت و مجلس باید مشکلات بخش خصوصی که ناشی از نوسانات قیمت ارز است را رفع کنند.

    وی با اشاره به مشکل سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی، اضافه کرد: بانک‌ها نمی‌توانند به تمامی کارها رسیدگی کنند، از این رو انتظار می‌رود بانک‌های تخصصی به موضوعات مرتبط با ماهیت خود ورود کنند.

    استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بازدید ‌رئیس جمهور از بازار کفش تبریز، خاطرنشان کرد: تعدادی از کفاشان در این بازدید اعلام کردند «به دلیل نوسانات قیمت ارز در تهیه‌ی مواد اولیه از تهران و تولید کفش مشکل داریم» لذا نباید اجازه دهیم نوسانات قیمت دلار تولید و اشتغال را دچار مشکل کند.

    وی سفر مسئولان ارشد اقتصادی کشور در ارس را فرصت بزرگی دانست و گفت: منطقه آزاد ارس صنعتی‌ترین منطقه آزاد کشور بوده و باید مشکلات سرمایه‌گذاران مستقر در ارس رفع شود.

    وی ادامه داد: به منظور صادرات محصولات تولیدی در ارس، احداث خط آهن جلفا به نوردوز و اصلاندوز و اتصال آن به شبکه‌ی‌‌ ریلی اروپا از طریق جمهوری آذربایجان ضرورت دارد و این پروژه تحول آفرین با حمایت بانک‌ها‌ قابل اجراست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی