عصر بازار

رئیس بانک مرکزی اروگوئه :

ارزهای مجازی ظرفیت تبدیل شدن به ارز جهانی را ندارد

عصر اعتبار- رئیس بانک مرکزی اروگوئه اعلام کرد: به دلیل پولشویی، فرار مالیاتی، عدم امکان ردیابی که در ارزهای مجازی جود دارد این نوع‌ ارزها توان تبدیل شدن به ارز واحدی در نقل و انتقال معاملات جهانی ندارد.

ارزهای مجازی ظرفیت تبدیل شدن به ارز جهانی را ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، در حالی که ارزهای مجازی در جهان به سرعت در حال پیشرفت است اما بسیاری مقامات نگرانی‌هایی را برای استفاده از این ا رز به دلیل ناپایداری و نوسان زیاد آن دارند.

    رئیس بانک مرکزی اروگوئه  گفته است ارزهای مجازی قادر نخواهند بود تا در گردش پولی جهان وارد شوند چرا که این ارز استحکام و مقبولیت قابل قبولی را برای پذیرفته شدن به عنوان یک واحد معاملاتی ندارند.

    وی با بیان اینکه ارزهای مجازی اعتماد و اطمینان لازم را برای تبدیل شدن به یک ارز را واقعی ندارند، تاکید کرد: با استفاده از این ارزها نمی‌توان کنترل کافی بر مبادلات داشت و به همین دلیل استفاده از این ارزهای مجازی عاملی برای پولشویی خواهد شد.

    وی گفت: بیت‌کوین دنیایی است که در آن شما می‌توانید در سایه بسیاری مبادلات را انجام دهید بدون اینکه امکان ردیابی وجود داشته باشد.

    با وجود این برگارا مطرح کرد که بیت‌کوین را نمی‌توان مقصر قلمداد کرد. بلکه این سیستم است که با بکارگیری این نوع پول‌ها می‌تواند عاملی برای پولشویی، فرار مالیاتی و حمایت‌های مالی تروریست‌ها استفاده شود.

    براساس این گزارش تکنولوژی نقل و انتقال پول با بیت‌کوین به این صورت است که انتقال داده‌ها به شکل کد انجام می‌شود و هرکسی در این سیستم بلک‌چین حضور دارد یک کدی دارد که حاوی اطلاعات زیادی درباره کاربران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی