عصر بازار

کاهش ۱ درصدی قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

عصر اعتبار- قیمت طلا در هفته گذشته حدود یک درصد کاهش یافت که دومین هفته متوالی کاهشی فلز زرد و بیشترین کاهش هفتگی در طی ۴ هفته گذشته محسوب می شد.

کاهش ۱ درصدی قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ،پس از آنکه ارزش دلار و میزان سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا اندکی کاهش یافت، قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود، اما چشم انداز خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره موجب شده تا جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا برای سرمایه داران کاهش یابد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.55 درصد افزایش به 1324 دلار رسید. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه لت 0.42 درصد افزایش به 1323 دلار و 40 سنت رسید.

    والتر پهوویچ تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «دو عامل کاهش ارزش دلار و افت میزان سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا به زیر 3 درصد موجب شده تا قیمت طلا افزایش یابد.»

    میزان بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا که روز چهارشنبه به 3 درصد افزایش یافته بود، روز جمعه کاهش داشت.

    افزایش میزان سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا معمولا منجر به کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

    قیمت طلا در هفته گذشته حدود یک درصد کاهش یافت که دومین هفته متوالی کاهشی فلز زرد و بیشترین کاهش هفتگی در طی 4 هفته گذشته محسوب می شد.

    رهبران دو کره رو جمعه در یک دیدار تاریخی یکدیگر را در آغوش کشیدند و وعده دادند که برای «عاری سازی کامل شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای» تلاش کنند.

    کارستن فریچ، تحلیلگر بازار طلا در کومرزبانک فرانکفورت گفت: «ما شاهد تصاویری از دیدار تاریخی رهبران دو کره بودیم که نشان می داد تنش های ژئوپلتیک به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بنابراین در حال حاضر تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلا کاهش یافته است.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی