عصر بازار

سفیر آلمان در ایران:

صادرات ایران به اروپا بعد از برجام ۱۰‌ برابر شد

عصر اعتبار- سفیر آلمان در ایران اعلام کرد:صادرات ایران به اروپا بعد از برجام ۱۰‌ برابرو در مقابل صادرات اروپا به ایران نیز بعد از سال ۲۰۱۵ و اجرایی شدن برجام بیش از ۶۰ درصد رشد را تجربه کرد.

صادرات ایران به اروپا بعد از برجام ۱۰‌ برابر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مایکل کلور برچتولد در پنل تخصصی سرمایه گذاری و بازار صادرات برای شرکت های ایرانی (فرصت ها و چالش ها)  که در دومین روز همایش ششمین همایش تجاری و بانکی ایران-اروپا برگزار شد، اظهار داشت:صادرات ایران به اروپا بعد از  برجام 10‌ برابر شده است و در مقابل صادرات اروپا به ایران نیز بعد از سال 2015 و اجرایی شدن برجام بیش از 60 درصد رشد را تجربه کرده و همه این اتفاق ها بخاطر ثمرات موثر برجام بوده است.

    حل مساله FATF

    وی در ادامه گفت: برای پیوستن کامل و حقیقی تر ایران به جامعه اقتصادی جهان باید موضوع FATF به صورت کامل حل شود و امیدواریم در فرصت باقی مانده تا ماه ژوئن 2018 ایران بتواند مسائل باقی مانده را نیز حل و فصل کند تا تحولات بزرگ تری از مزایای برجام برای ایران و دنیا شکل بگیرد و هر دو سوی ماجرا به منافع و اهداف اقتصادی خود دست پیدا کنند.

    اجرای IFRS از سوی بانک های ایرانی

    سفیر آلمان در ایران اظهار داشت: همچنین برای تسریع گشایش های اقتصادی و تسهیل روابط تجاری ایران با اتحادیه اروپا و دنیا لازم است بانک های ایرانی با رعایت استانداردهای IFRS حداکثر شفافیت در صورت های مالی را شکل دهند تا سرمایه گذاران با اعتماد بیشتری نسبت به سرمایه گذاری و مهم تر از آن ترنسفرهای مالی اقدام کنند.

    ارتقای رتبه ریسک اعتباری ایران

    مایکل کلور برچتولد در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران-اروپا افزود: باید اعتمادسازی از سوی ایران و دنیا با سرعت بیشتری صورت بگیرد و در عین حال آخرین آمار سازمان های جهانی همانند OCD نیز مشخص کرد که رتبه ریسک اعتباری و اقتصادی ایران از 6 به 5 رسیده که اتفاق  ارزشمندی است.

    نقش دیپلماسی سازنده

    به گفته وی، آلمان توافق برجام را جدی می داند و تلاش می کند تا با متعهد ماندن در اجرای برجام نقش سازنده و فعالی را بین ایران و اتحادیه اروپا برعهده بگیرد.

    سفیر آلمان در ایران اعلام کرد: دیپلماسی و گفت و گوهای مستقیم همراه با احترام در اتصال مردم جهان تاثیر فوق العاده ای دارد و توافق برجام نیز بر این مبنا شکل گرفت و در این زمینه آلمان نقش مثبت و پایداری را برای شکل گیری و ادامه برجام بر عهده گرفت.

    دفاع صدراعظم آلمان از برجام مقابل ترامپ

    وی افزود ؛ با توجه به این که ایران در حال بازسازی ارتباط خود با کشورهای دنیا است، آلمان و اتحادیه اروپا در 1.5 سال گذشته بیشترین تلاش خود را در جهت تسریع اعتمادسازی های ایران در جهان انجام داده است و درآخرین واکنش ها و حمایت از برجام، خانم آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان در سفری که روزهای گذشته به آمریکا داشت در دیدار با دونالدترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا به صراحت از برجام و ادامه اجرای آن دفاع کرد.

    تحولات مهم برجام

     مایکل کلور برچتولد نیز در پنل تخصصی سرمایه گذاری و بازار صادرات برای شرکت های ایرانی (فرصت ها و چالش ها) در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران-اروپا با بیان این که ایران باید نگاه مثبت به برجام را ادامه دهد و نقش تاثیرگذار برجام در اقتصاد، سیاست، فرهنگ، علم و تجارت را دست کم نگیرد، افزود: به هر حال باید اعتراف کرد که برجام تحولات مناسبی را در همه سطوح برای ایران شکل داده و باید زمان بیشتری را به آن داد تا شاهد گشایش های تازه تری در این زمینه باشیم و در کنار آن ایران نیز باید سیاست های اعتماد ساز خود را ادامه دهد و تعهدات بین المللی خود در زمینه هایی همانند FATF، IFRS و ... را بر اساس استانداردهای جهان اجرایی کند.

    وی اشاره کرد : برگزاری این همایش بسیار اهمیت دارد و می توان ادامه این همایش را در برلین برگزار کرد تا بتوانیم به تحولات موثر و تازه تری دست پیدا کنیم.

    همچنین کریستوفر اهلرز  در ادامه این پنل با اشاره به توسعه تکنولوژی در دنیا اظهار داشت: تکنولوژی‌های تداخلی امروز زندگی ما را تغییر داده است که این نوع تکنولوژی توان یک نظام اقتصادی است برای اینکه محصول جدید به بازار ارائه دهد.

    وی افزود: برای مثال اینترنت یک تکنولوژی تقوا و تاریخی است و ما تاثیر آن بر روی اپلیکیشن ها دیده می شود و امروزه اپلیکیشن‌ها زندگی مردم را دستخوش تحول کرده است.

    نایب رییس هیئت نظارتی سنتوژن روستوک با طرح این پرسش که به وجود آوردن این تکنولوژی‌ها چه تاثیر مثبتی بر اقتصاد خواهد داشت، گفت: برای توسعه تکنولوژی ها باید پول زیادی خرج کرد و به همین دلیل در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار نگرفته است.

    وی با بیان اینکه تجاری‌سازی تکنولوژی‌ها بسیار مهم است و نیاز به بازارهای حرفه‌ای دارد، تصریح کرد: در آمریکا سازمان داپا با بودجه 3.2 بیلیون دلار به وجود آمده تا از این طرح‌ها حمایت کند و بسیاری از تکنولوژی‌ها مانند اینترنت، جی پی اس و ... از این طریق رشد کردند.

    اهلرز تاکید کرد: تنها مجوز مهم نیست و تکنولوژی‌های تداخلی نیازمند بودجه و حمایت است، همچنین نیاز به بازارهای آزاد داریم تا چرخه کالا در آن به حرکت در آید.

    وی ادامه داد: تکنولوژی‌های تداخلی خیلی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته‌اند و در زندگی روزمره مردم کاربرد پیدا کرده‌اند، همچنین موجب شفافیت بیشتر در انجام کارها شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو