عصر بازار

مدیرعامل صندوق ضمانت صنایع کوچک:

صنایع مناطق زلزله زده کرمانشاه تسهیلات می گیرند

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق ضمانت صنایع کوچک گفت: صاحبان صنایع تولیدی که در زمین لرزه ۲۱ آبان سال گذشته کرمانشاه آسیب دیده اند، ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت می کنند.

صنایع مناطق زلزله زده کرمانشاه تسهیلات می گیرند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدحسین مقیسه  در نشست ستاد رفع موانع تولید استان در محل استانداری کرمانشاه افزود: صاحبان واحدهای تولیدی آسیب دیده با معرفی 2 ضامن این تسهیلات را دریافت می کنند.
    وی همچنین اظهار کرد: تولید کنندگانی که پیش از زلزله بدهکار بانک ها بوده اند و پس از زلزله دچار خسارت شده اند، برای پرداخت بدهی خود یک سال فرصت دریافت می کنند.
    وی اضافه کرد: پس از زمین لرزه همکاران ما به سرعت وارد منطقه شدند و به بررسی اوضاع پرداختند که بر اساس بررسی ها تعدادی از آسیب دیدگان تولید کنندگانی بودند که بدهی بانکی داشتند.
    استاندار کرمانشاه نیز در این نشست گفت: اگر برای مدیران بانکی پرداخت تسهیلات امکان پذیر نیست اعلام کنید تا افراد دیگری را جایگزین کنیم.
    هوشنگ بازوند اظهار کرد: حدود 6 ماه از زلزله کرمانشاه می ‌گذرد و ما هنوز درگیر پرداخت تسهیلات در مناطق زلزله زده هستیم.
    وی افزود: بانک هایی که در زمینه پرداخت تسهیلات کم ‌کاری می کنند را به ‌زودی شناسایی و با آنان برخورد خواهیم کرد.
    استاندار کرمانشاه اعلام کرد: پست بانک تاکنون در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مناطق زلزله زده اقدامی انجام نداده که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
    در زمین لرزه 21 آبان سال گذشته، 186 واحد صنعتی در 10 شهرستان استان کرمانشاه دچار خسارت شد که رقم خسارت وارده به آنها 657 میلیارد ریال است.
    با تخریب این تعداد واحد تولیدی، 2 هزار و 750 نفر بیکار شدند.
    برای بازسازی این واحدها 2 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیاز است.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 زخمی داشت.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و بر اساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دیده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی