عصر بازار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

زمان اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس زمان درست اجرای طرح مالیات ستانی از خانه های خالی را وجود رونق اقتصادی در کشور دانست.

زمان اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل ازایبنا، محمدرضا پورابراهیمی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: هدف ما در مجلس این بود که بحث ایجاد یک بازار مبتنی بر تقاضای غیر منطقی را بتوانیم مدیریت کنیم.

    وی افزود: در سال‌هایی که تورم در اقتصاد ایران افزایش پیدا کرده بود یکی از راهکارها برای اینکه بتوانیم کاهش نرخ تورم را در بازار مسکن داشته باشیم از مسیر مالیات بر واحدهای خالی بود که معمولاً در شرایطی کار می‌کند که روند رونق را در اقتصاد کشور را ببینیم و افزایش سطح عمومی قیمت ها را شاهد باشیم.

    پورابراهیمی ادامه داد: وقتی اقتصاد کشور دچار یک رکود است و اکنون نرخ بازده بخش مسکن جزو بازدهی‌های منفی محسوب می‌شود موضوع مالیات بر واحدهای مسکونی خالی عملاً منتفی می‌شود. چرا که همه افرادی که قبلا سرمایه گذاری در بخش مسکن را برای انتفاع و نه برای تقاضای واقعی انجام داده بودند به دنبال این هستند که هرچه سریعتر از این واحدها خارج شوند و منابع خود را در بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بنابراین یکی از دلایل عدم انجام این قانون شرایط اقتصادی کشور است، طرح مالیات بر واحدهای مسکونی خالی زمانی کاربرد دارد که شرایط اقتصادی کشور شرایط رونق و به ویژه شرایط تورمی ناشی از بخش مسکن باشد.

    وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل عدم انجام این قانون این است که سازمان امور مالیاتی اعلام کرد شناسایی و اخذ مالیات هزینه بر است و انتفاع ناشی از آن در مقایسه با هزینه‌ها کمتر خواهد بود و عملا تفاوتی که در این حوزه قرار بود اخذ شود برای سازمان امور مالیاتی مقرون به صرفه نبود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی