عصر بازار

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران :

بندهای حمایتی شورا برای کارگران پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری

عصر اعتبار- رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران از گنجاندن بندهای حمایتی از کارگران در قراردادهای پیمانکاران شهرداری خبر داد.

بندهای حمایتی شورا برای کارگران پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، افشین حبیب زاده  با اشاره به هفته کارگر در مورد وضعیت کارگران شهرداری گفت: بخشی از افرادی که در شهرداری تهران تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند کارگر محسوب می‌شوند و برخی از کارگران نیز تحت قرارداد پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری هستند و ارتباط مستقیمی با شهرداری تهران ندارند؛ چرا که کارگر پیمانکار هستند.

    وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های کارگران پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری پرداخت به موقع حقوق از سوی پیمانکاران است، تصریح کرد: باید تمهیدات قانونی اندیشیده شود و پرداخت به موقع حقوق به کارگران، جزء بندهای قرارداد قرار گیرد و بر همین اساس در شهر تهران و فراکسیون کارگری بررسی‌های لازم برای اینکه قید پرداخت به موقع حقوق جزء بندهای قرارداد قرار گیرد در حال انجام است.

    حبیب زاده با بیان اینکه بخشی از کارگران نیز دغدغه تعاونی مسکن کارگران را دارند،‌ گفت: کارگران به امید خانه دار شدن در این تعاونی‌های مسکن ثبت نام کرده‌اند و با اینکه تعاونی‌ها شخصیت حقوقی مستقلی دارند اما تقاضای نظارت کارگران از شهرداری را دارند.

    وی با بیان اینکه یکی از درخواست کارگران ایجاد تشکل‌های شورای اسلامی کار است، تصریح کرد: سال‌هاست که کارگران مترو درخواست ایجاد تشکل کارگری را دارند اما هنوز تشکیل این تشکل کارگری به جایی نرسیده است.

    عضو شورای شهر تهران در مورد استفاده از کودکان توسط پیمانکاران شهرداری افزود: هر گونه استفاده از کار کودک ممنوع است و اگر دیده شود که پیمانکاران از کودکان استفاده می‌کنند با آنها برخورد خواهد شد.

    حبیب زاده با بیان اینکه بهترین و مهمترین شیوه نظارت بر وضعیت کارگران این است که به لحاظ حقوقی در قراردادهای پیمانکاران بندهای محکمی در راستای حمایت از حقوق کارگران گنجانده شود،‌گفت: این مهم در دستور کار فراکسیون کارگری قرار دارد تا این مهم به تصویب شورای شهر برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو