عصر بازار

نخست‌وزیر کردستان عراق اعلام کرد :

توسعه روابط تجاری بلندمدت میان کردستان عراق و ایران

عصر اعتبار- نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه دنبال توسعه روابط تجاری برای بلندمدت با ایران هستیم گفت: ۶۷ درصد خودروهای وارداتی به اقلیم کردستان از مرز ایران وارد می‌شود.

توسعه روابط تجاری بلندمدت میان کردستان عراق و ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس ، نچیروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق گفت که ایران و کردستان در حال طی روند توسعه روابط تجاری بلندمدت خود هستند.

    وی که در چهارمین کنفرانس اقتصادی ایران، کردستان در اربیل سخن می‌گفت، تاکید کرد: دولت اقلیم کردستان عراق از هر گونه اقدامی در توسعه و تقویت مناسبات با ایران حمایت می‌کند. این کنفرانس با حضور مقامات ایرانی،‌عراقی و کرد برگزار شد.

    بارزانی با اشاره به اینکه اقلیم کردستان اختلافات خود را با دولت عراق طی مذاکرات اخیر حل کرده است، ادامه داد که دو طرف توانسته‌اند راهی برای همکاری در زمینه مبادلات و تردد مرزی و همچنین اقدامات تجاری در غالب قانون اساسی عراق توافق کردند.

    وی افزود: در حال حاضر دولت اقلیم کردستان عراق در حال مذاکره با دولت مرکزی عراق برای حل تمام مشکلات بین دو طرف است.

    نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در سخنان خود گفت:‌ حجم مبادلات تجاری ایران با این اقلیم سالانه 6 و نیم میلیارد دلار برآورد شده است.

    وی تاکید کرد: 67 درصد خودروهای وارداتی به اقلیم کردستان از مرز ایران وارد می‌شود.

    بارزانی گفت:‌در حال حاضر 359 شرکت ایرانی و 139 کارخانه ایرانی در اقلیم کردستان فعالیت کرده و صدها فرصت شغلی در این منطقه ایجاد کرده‌اند.

    وی همچنین از برنامه اقلیم کردستان برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری با ایران در مرز پرویز خان خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی