عصر بازار

تصویب ۸ منطقه آزاد جدید تا ۱۵ خرداد ماه

عصر اعتبار- مدیر امور مناطق ویژه اقتصادی از احتمال به تصویب رسیدن ایجاد ۸ منطقه آزاد جدید تا ۱۵ خرداد ماه خبر داد و گفت: قصر شیرین هم به مناطق آزاد پیشنهادی در لایحه دولت اضافه شده است.

تصویب ۸ منطقه آزاد جدید تا ۱۵ خرداد ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، جعفر آهنگران درباره دلیل طولانی شدن روند تصویب افزایش تعداد مناطق آزاد اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین دلایل طولانی شدن بحث تصویب اضافه شدن مناطق آزاد به 7 منطقه آزاد موجود در کشورمان موضوع تهیه نقشه این مناطق جدید بود.

    وی  افزود: مجلس به تهیه نقشه‌های مناطق آزاد جدید بسیار تاکید دارد و نقشه‌ها باید براساس ضوابط هیات وزیران تهیه شود و باید منطبق با ضوابط مورد نظر اعضای کمیسیون اقتصادی باشد.

    محدود بودن مناطق

    مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم محدود بودن این مناطق است، ادامه داد: مساحت مناطق آزاد پیشنهادی باید کوچک و زیرساخت‌های اساسی در این مناطق باید وجود داشته باشد.

    آهنگران با اشاره به موضوع دیگری که منجر به طولانی شدن روند تصویب مناطق آزاد جدید شده، گفت: همزمان با تصویب افزایش تعداد مناطق آزاد تعدای قوانین هم باید به تصویب برسد که محدود بودن مساحت مناطق آزاد از جمله این قوانین است؛ بنابراین تصویب همین قوانین روند تصویب مناطق آزاد پیشنهادی در لایحه دولت در مجلس را طولانی کرده است.

    این مقام مسئول از اضافه شدن منطقه قصرشیرین به 7 منطقه آزاد پیشنهادی جدید گفت: 7 منطقه جاسک، بوشهر، مهران، بانه و مریوان، اردبیل، اینچه برون و زابل از پیش به عنوان مناطق آزاد جدید به مجلس پیشنهاد شده بود که در مطالعات بعدی منطقه آزاد قصر شیرین به این 7 منطقه پیشنهادی اضافه شد.

    علت انتخاب قصر شیرین

    وی درباره دلیل انتخاب قصر شیرین به عنوان منطقه پیشنهادی در لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد کشور، اظهارداشت: این منطقه به مرز خسروی و پرویزخان نزدیک است و از آنجایی زیرساخت‌های مورد نظر در این منطقه وجود دارد می‌تواند پل ارتباطی با بخش میانی کشور عراق باشد.

    مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی با اشاره به تاریخ تصویب لایحه افزایش 8 منطقه به مناطق آزاد ایران گفت: در هفته آینده بحث بررسی این لایحه در کمیسیون اقتصادی به اتمام می‌رسد و پس از تصویب در کمیسیون اقتصادی، این لایحه در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و احتمالا تا تاریخ 15 خرداد، مجلس لایحه اضافه شدن 8 منطقه آزاد جدید به مناطق آزاد موجود را تصویب می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی