عصر بازار

بانک کره جنوبی«ارز دیجیتال بانک مرکزی» منتشر می‌کند

عصر اعتبار- بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد که تا ۶ ماه آینده از «ارز دیجیتال بانک مرکزی» این کشور رونمایی خواهد کرد.

بانک کره جنوبی«ارز دیجیتال بانک مرکزی» منتشر می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بانک مرکزی این کشور در اطلاعیه ای مطالعه این بانک بر روی ارزهای رمزنگار و معرفی ارز رمزنگار خود را تایید کرد. بر همین اساس بانک مرکزی کره جنوبی به دنبال انتشار احتمالی «ارز دیجیتال بانک مرکزی» ظرف 6 ماه آینده است. 

    این مطالعه به بررسی تاثیر ارزهای دیجیتال بر روی بخش مالی کره جنوبی از ماه ژانویه به بعد و احتمال انتشار «ارز دیجیتال بانک مرکزی» می پردازد. بانک کره جنوبی اعلام کرد تا پایان ماه آینده میلادی اطلاعات جدیدتری را درباره انتشار «ارز دیجیتال بانک مرکزی» منتشر خواهد کرد.

    بانک کره جنوبی اعلام کرد که در حال حاضر توضیحات درباره انتشار «ارز دیجیتال بانک مرکزی» بسیار زود است؛ اما تحولات مرتبط با ارزهای رمزنگار را در جهان با دقت رصد می کند؛ ضمن اینکه نگرانی هایی در مورد بی ثبات شدن بانک های سنتی به وسیله ارزهای دیجیتال در صورت عرضه ناگهانی و گسترده این ارزها وجود دارد.

    به تازگی بانک کره جنوبی اعلام کرده که این بانک مطالعه در مورد استفاده از بلاک چین و ارزهای رمزنگار را برای طرح آزمایشی جامعه بدون پول نقد (غیر پولی) را در دستور کار خود قرار داده است.

    به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، حرکت به سمت جامعه غیر پولی می تواند هزینه ها را به میزان 1.1 درصد از تولید ناخالص داخلی کره جنوبی کاهش دهد. البته می تواند اقتصاد زیرزمینی را هم به دنبال داشته باشد و از طرفی هم برابری در اخذ مالیات را افزایش دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی